او افزود: اکنون و پس از عبور از این بحران، ما با چالش‌های تشدید‌شده و پیچیده در کنار بازسازی نابرابر و حتی روندهای معکوس در حوزه‌هایی مانند عدالت اجتماعی و اقتصاد غیررسمی مواجه هستیم. رعیتی‌فرد با بیان اینکه مطابق گزارش جهانی اشتغال و چشم‌انداز اجتماعی، بازار کار منطقه هنوز با وضعیت پیش از بحران فاصله دارد، گفت: نرخ اشتغال به جمعیت و مجموع ساعات کار در منطقه هنوز کمتر از دوره پیش از بحران در سال ۲۰۱۹ است. معاون وزیر کار تاکید کرد: منطقه آسیا و اقیانوسیه بزرگ‌ترین منطقه جغرافیایی متشکل از کشورهای با منافع و سطوح توسعه‌ای متنوع و متفاوت و البته دارای منافع و علایق و مشترکات فراوان است که ۶۰درصد جمعیت و اکثریت نیروی کار جهان در این منطقه جغرافیایی قرار دارند.

رعیتی‌فرد با اشاره به اینکه مسائل بازار کار این منطقه از یک طرف برای بازار کار جهان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از طرف دیگر پیچیده و چالش‌برانگیز هستند، اظهار کرد: برای رفع این مجموعه مسائل جدید و قدیم، ما نیازمند اقدامات هماهنگ و نوآورانه هستیم تا بتوانیم بازسازی انسان‌محور و همزمان همه کشورها را به یک واقعیت تبدیل کنیم. او گفت: با وجود تنوعات پیش‌گفته، ما برای غلبه بر چالش‌هایی که این منطقه با آنها دست به گریبان است و تحقق آینده کار که فرصت‌های کار شایسته و پایدار برای همه را فراهم کند باید با یکدیگر همکاری کنیم. معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: نظام بازنمایی عادلانه برای همه مناطق و استقرار اصل برابری بین کشورهای عضو در سازمان بین‌المللی کار، آن‌گونه که اخیرا در بیانیه سنگاپور مورد تاکید قرار گرفته است، یک گام مهم برای حصول اطمینان از توجه مقتضی مجامع تصمیم‌گیری سازمان به مسائل منطقه ماست.

رعیتی‌فرد تاکید کرد: ما بر این عقیده هستیم که اشتغال نقش کلیدی در هدایت اقتصادها به سوی کاهش موثر فقر و افزایش عدالت اجتماعی است و باید گفت رشد اقتصادی به‌تنهایی نمی‌تواند منجر به کاهش فقر شود مگر آنکه به‌عنوان یک محرک اشتغال، ظرفیت‌های اشتغال شایسته را در اختیار مردم قرار دهد. او با بیان اینکه سیاست‌هایی که عدم ارتباط رشد و اشتغال و همچنین رشد و برابری را ترمیم می‌کنند، می‌توانند مانع رشد بیکاری شوند، گفت: در نهایت باید اشاره کرد که در دنیای جهانی‌شده، جایی‌ که مسائل و چالش‌ها در یک کشور به‌آسانی و به‌سرعت به کشورهای دیگر تسری پیدا می‌کنند، همکاری موثر، اشتراک دانش و توسعه پایدار برای تحقق صلح و رفاه برای همه ضروری است.