حجت‌‌‌الله عبدالملکی در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری صداوسیما در خصوص برگزاری اولین جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی به ریاست رئیس‌جمهور اظهار کرد: این شورا به موجب قانون ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی متولی سیاستگذاری و برنامه‌‌‌ریزی در حوزه‌‌‌های رفاهی از جمله در موضوع رفع فقر است. او افزود: با هماهنگی دستگاه‌های مختلف این حوزه، سیاستگذاری رفع فقر مطلق از اولویت‌‌‌های وزارت مردم است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: این موضوع در جهت اجرای شعار عدالت‌محوری دولت سیزدهم، یکی از چهار راهبرد اصلی وزارت مردم است.

عبدالملکی با بیان اینکه در بخش نهادهای انقلابی، دولتی و مردمی رفع فقر به صورت جزیره‌‌‌ای صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در این جلسه رئیس‌جمهور بر محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تدوین برنامه رفع فقر مطلق تاکید کرد. او گفت: برنامه رفع فقر مطلق از ابتدای شروع به کار دولت آغاز شده و به زودی به صورت دقیق و زمان‌بندی شده ارائه خواهد شد. دبیر شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی از تشکیل ستاد رفع فقر مطلق در قرارگاه رفاه مردم خبر داد و افزود: با دستور رئیس‌جمهور هدف‌‌‌گذاری کوتاه‌مدت برای ایام عید و ماه مبارک رمضان خواهیم داشت.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلوگیری از افزایش تورم، هم‌‌‌افزایی دستگاه‌های اجرایی برای تجمیع ظرفیت‌‌‌ها و توانمندسازی محرومان را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: سامانه جامع رفاه ایرانیان برای دهک‌‌‌بندی و اطلاع دقیق و به‌روز از وضعیت رفاهی مردم در حال تکمیل است ‌‌‌و در جلسه‌ای مصوب شد که همه دستگاه‌ها همکاری لازم را در این خصوص داشته باشند. او گفت: راه‌‌‌اندازی و تکمیل سامانه، خدمت بزرگی به کل نظام رفاهی کشور خواهد بود.