شرط مهم برای کاهش محسوس قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز، بازار طلا و سکه اولین روز هفته را با عقب نشینی محسوس از مرزهای مقاومتی سپری کرد و معامله گران شاهد سقوط شدید قیمت طلای آبشده و سکه امامی در مقایسه با هفته گذشته بودند؛ روندی که براساس بررسی اقتصادنیوز، یکی از بزرگ‌ترین کاهش‌ ارزش‌ها در سال جاری محسوب می‌شود.

فعالان بازار معتقدند فارغ از تنش‌های سیاسی، عرضه سکه‌های جدید با تاریخ ضرب امسال توسط بانک مرکزی نیز یکی از عوامل فشار بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه بوده است. به عقیده این گروه تداوم روند نزولی قیمت‌ طلا و سکه در گرو عقب نشینی ادامه دار قیمت دلار خواهد بود؛ چرا که بازار جهانی امروز در تعطیلات پایان هفته میلادی به سر می برد و خبری از اثرگذاری اونس طلا نیست.

با این حال، قیمت طلای آب‌شده معاملات روز گذشته را در ۱۹ میلیون و ۵۰ هزار تومان آغاز کرد و پس از مدتی، با افزایش ۱۱۰ هزار تومانی به ۱۹ میلیون و ۱۶۰ هزار تومان رسید. طلای آبشده در نیمه دوم معاملات با تغییر روند کاهشی شد و به کف کانال ۱۹ میلیون تومان رسید. در نهایت طلای آبشده با کاهش قیمت دلار بازار در معاملات پشت خطی، کانال ۱۹ میلیون تومان را از دست داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «شرط دلار برای نوسان طلا و سکه؛ سقوط قیمت ادامه‌ دارد؟‌/ پیش‌بینی قیمت سکه امروز ۶ آبان 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.