دلار استارت کاهش قیمت را زد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز اولین روز آبان را در حالی آغاز خواهد کرد که در جریان معاملات روز گذشته شاهد اصلاح قیمت‌ها در نیمه اول معاملات و نوسان مثبت قیمت‌ها در نیمه پایانی روز بود؛ روندی که به عقیده معامله‌گران ناشی از «رکود در بازارهای موازی»، «تنش‌های ژئوپلیتیکی» و «هیجانات سرمایه‌گذاران» بود.

با این حال، قیمت دلار هرات روز گذشته با گپ مثبت ۱۵۰ تومانی و در ۶۴ هزار و ۳۰۰ تومان بازگشایی کرد و در ادامه معاملات، نوسانات رفت و برگشتی را به ثبت رساند و در نیمه کانال یاد شده به کار خود پایان داد.

درهم امارات نیز روز دوشنبه را با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۷ هزار و ۶۵۰ تومان آغاز کرد و در نیمه اول معاملات بین محدوده یاد شده و ۱۷ هزار و ۶۸۰ تومان نوسان داد. درهم در نهایت با نرخ ۱۷ هزار و ۷۲۰ تومان به کار خود پایان داد.

بازار رسمی هم روز گذشته شاهد افزایش قیمت‌ها بود و بر اساس گزارش مرکز مبادله ایران، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا به ۵۰ هزار و ۲۹۶ تومان افزایش یافت و حواله دلار نیز با نرخ ۴۸ هزار و ۶۸۹ تومان معامله شد. یورو نیز با افزایش قیمت به ۵۴ هزار و ۶۵۱ تومان رسید و حواله یورو در ۵۲ هزار و ۹۰۵ تومان نرخ‌گذاری شد. همچنین، درهم امارات در بازار رسمی با قیمت ۱۳ هزار و ۶۹۵ تومان برای اسکناس و ۱۳ هزار و ۲۵۷ تومان برای حواله معامله شد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «نقشه اصلاحی دلار؛ کاهش قیمت دلار چقدر محتمل است؟/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱ آبان 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.