نوسان قیمت دلار در مرز مهم؛‌ قیمت عقب نشست

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در حالی معاملات امروز را استارت خواهد زد که در روز یکشنبه معامله‌گران شاهد نوسان رفت و برگشتی قیمت دلار در تهران و هرات بودند؛ روندی که ناشی از «فشار فروش» و «کاهش تقاضا» در بازار است و اسکناس آمریکایی را به سمت نوسانات منفی سوق می‌دهد. این در حالیست که در بازار رسمی نرخ ارز در مسیر صعودی حرکت کرد و در لحظه تدوین این گزارش قیمت دلار حواله (نیما)‌ برای اولین بار به کانال ۴۸ هزار تومان وارد شد. همچنین براساس اعلام مرکز مبادله ایران، قیمت اسکناس دلار در بازار رسمی به ۵۰ هزار و ۶۱ تومان رسید و یورو ۵۴ هزار و ۷۶۵ تومان نرخ گذاری شد و درهم امارات هم در این بازار هم با نرخ ۱۳ هزار و ۶۳۱ تومان عرضه شد.

با این حال، دلار هرات معاملات روز یکشنبه را با گپ مثبت آغاز کرد و در ادامه روز در محدوده ۶۲ هزار و ۸۰۰ تومان تا ۶۳ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان داد. قیمت این اسکناس در نهایت در نیمه دوم معاملات با فشار فروش همراه شد و به ۶۲ هزار و ۷۵۰ تومان رسید. دلار تهران نیز با گپ مثبت ۳۰ تومانی معاملات را آغاز کرد و پس از در پیش گرفتن مسیر نزولی، در حوالی ۶۲ هزار و ۸۵۰ تومان نوسان داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «قیمت دلار در آستانه عقب‌نشینی/ ورود دلار نیمایی به کانال جدید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز یکشنبه ۲۳ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.