قیمت تتر به دلار نزدیک شد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز در نخستین روز هفته با نوسانات مثبت و منفی گسترده‌ای روبه‌رو شد و قیمت دلار، درهم و تتر به‌طور همزمان با تغییراتی همراه بودند که ناشی از «تنش‌های ژئوپلیتیکی» و «داده‌های اقتصادی آمریکا» بود. معامله‌گران بازار معتقدند که بازارساز در هفته گذشته تلاش کرد با ورود به بازار، قیمت‌ها را کنترل و تعدیل کند، اما همزمانی افزایش «نرخ دلار» و «اونس طلا»، قیمت‌ها را در سطوح جدیدی قرار داد.

قیمت دلار هرات معاملات روز شنبه را در ۶۱ هزار و ۹۵۰ تومان آغاز کرد و با نوسانات مثبت وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد. این اسکناس پس از نوسانات اولیه به کانال ۶۱ هزار تومان بازگشت و در نهایت دوباره در کانال جدید قرار گرفت. تحلیلگران بازار نوسانات دلار هرات را به «بازگشایی قیمت درهم» و نوسانات آن نسبت می‌دهند. به عقیده این گروه این اسکناس در شرایط فعلی تحت تاثیر مستقیم نوسانات منطقه‌ای و نرخ دلار جهانی قرار گرفته است. دلار تهران هم همسو با دلار هرات با گپ مثبت ۲۰۰ تومانی در ۶۱ هزار و ۸۵۰ تومان روز شنبه را آغاز کرد و در ابتدا به کانال ۶۲ هزار تومان وارد شد و سپس در نوساناتی مشابه با دلار هرات، روز خود را به پایان رساند. تحلیلگران معتقدند تلاش بازار برای ورود به کانال بالاتر ناشی از کم‌عمقی بازار و اخبار ناپایدار اقتصادی است.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «کاهش اختلاف قیمت تتر و دلار/ شرط مهم برای عقبگرد اسکناس آمریکایی/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۵ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.