استارت نوسان کاهشی قیمت دلار زده شد؟

به گزارش اقتصادنیوز، معامله‌گران روز دوشنبه شاهد عقب‌نشینی و نوسان محدود قیمت‌ها در پی بازگشت آرامش به بازار ارز بودند، روندی که در پی آن قیمت دلار در بازار هرات و تهران در میانه کانال ۶۰ هزار تومان نوسان داد. دلار هرات معاملات روز گذشته را با گپ منفی ۵۰ تومانی در ۶۰ هزار و ۴۸۰ تومان آغاز کرد و با در پیش گرفتن مسیر نزولی در نیمه اول معاملات، ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان نرخ گذاری شد. اما این پایان کار نبود و قیمت این اسکناس در نیمه دوم روز، تغییر مسیر داد و با نوسان مثبت به ۶۰ هزار و ۵۵۰ تومان رسید.

قیمت دلار در بازار تهران هم روندی مشابه دلار هرات را در پیش گرفت و معاملات روز دوشنبه را با گپ منفی ۱۰۰ تومانی و قیمت ۶۰ هزار و ۳۰۰ تومان آغاز کرد و در نیمه اول معاملات، با نوسان مثبت به ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید. اما در نیمه دوم معاملات کاهش قیمت را در پیش گرفت و به ۶۰ هزار و ۳۵۰ تومان عقب نشست. در نهایت درهم امارات هم روز گذشته را با گپ مثبت ۵۰ تومانی در ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان بازگشایی کرد و در نیمه اول روز بدون تغییر باقی ماند. اما در نیمه دوم معاملات با نوسان مثبت به ۱۶ هزار و ۶۳۰ تومان رسید. روند افزایشی درهم حباب دلاری بازار دبی را چاق‌تر کرد و به ۶۷۳ تومان رساند؛ وضعیتی که نشان از نقش مهم درهم در جلوگیری از کاهش قیمت بیشتر دلار دارد و به‌ نوعی حمایت‌ کننده قیمت دلار در بازار تهران و هرات بوده است. براساس بررسی خبرنگار اقتصادنیوز، قیمت دلار در روزهای اخیر در بازه ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۶۱ هزار تومان تومان تثبیت شده و نوسانات شدید نداشته است. تحلیلگران دلیل این آرامش را کاهش تأثیرپذیری بازار از اخبار منفی و بهبود ذخایر ارزی کشور می‌دانند. بهبود صادرات نفت نیز موجب تقویت منابع ارزی بانک مرکزی شده که در صورت نیاز، امکان مداخله و مهار نوسانات را فراهم می‌کند.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «آرامش در بازار ارز؛ سیگنال کاهشی به دلار رسید/ پیش‌بینی قیمت دلار امروز ۱۰ مهر 1403» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.