جزئیات پیام مهم به ریاض/ خط و نشان خلیج فارس برای آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز، سی ان ان با انتشار گزارشی ضمن اشاره به فعالیت‌های فشرده دیپلماتیک تهران و سفر هیات‌های رسمی  ایران به کشورهای حاشیه خلیج فارس مدعی است: «ایران تلاش‌های دیپلماتیک فوری خود با کشورهای خاورمیانه را افزایش داده تا بدین طریق ارزیابی کند که در صورت پاسخ ادعایی احتمالی اسرائیل، این گروه از بازیگران از چه رویکردی پیروی می‌کنند؛ به بیانی دیگر پادشاهی‌های خلیج فارس کماکان نقش ناظر بی‌طرف و منفعل را ایفا خواهند کرد یا خود را برای بازی در زمین اسرائیل آماده می‌کنند».

به ادعای سی ان ان، منابع آگاه مدعی‌اند، «دغدغه اصلی ایران در شرایط کنونی این است که آیا ایالات متحده قادر است اسرائیل را از حمله احتمالی و ادعایی منصرف کند یا خیر. در کنار این گزاره ادعایی، حملات اسرائیل به مواضع محور مقاومت بالاخص حزب‌الله لبنان نیز از جمله موضوعاتی است که تهران بر آن مانور می‌دهد و به دنبال کاهش تنش است». این خبرگزاری در ادامه گزارش ادعایی‌اش آورد، «ایالات متحده در حال رایزنی با اسرائیل در مورد چگونگی برنامه ریزی برای پاسخ به حمله ۱ اکتبر ایران بوده است و مقامات آمریکایی به صراحت مدعی شده‌اند که نمی‌خواهند تل‌آویو سایت‌های هسته‌ای یا میادین نفتی ایران را هدف قرار دهد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به او یادآوری کرد که پاسخ این بازیگر به ایران باید «متناسب» باشد.»

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «پشت پرده سفرهای دیپلماتیک ایران به خاورمیانه/ خط و نشان خلیج فارس برای آمریکا؛ عربستان سرگردان میان تهران و تل‌آویو؟» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.