واکنش جدی حماس به بیانیه جعلی اسرائیل

جهاد طه سخنگوی جنبش حماس در واکنش به بیانیه جعلی منسوب به عشایر و خانواده های نوار غزه که این جنبش را مسئول فاجعه در این منطقه دانسته است، تاکید کرد: بدون شک بعد از اینکه دشمن صهیونیستی شکست سنگینی خود و نتوانست اهداف خود در تجاوز به ملت و مقاومت را محقق کند، تلاش می‌کند که با طرح و نقشه‌ها و پخش بیانیه‌ها و اخبار دروغین و گمراه‌کننده، صفوف و اتحاد فلسطین را هدف قرار دهد و در آن، شکاف ‌و اختلاف ایجاد کند.

خبر مرتبط
مقام نظامی اسرائیل به نتانیاهو تاخت/نابودی کامل حماس توهمی بیهوده است

ژنرال احتیاط اسرائیل، با حمله به نخست وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل، عملکرد آنها را زیر سوال برد.

وی گفت: این اقدامات در چارچوب ناتوانی و سردرگمی رژیم صهیونیستی و تلاش برای خروج از بحران داخلی انجام می‌شود.

سخنگوی حماس افزود: با توجه به آگاهی و همبستگی ملت ومقاومت فلسطین، تمام این تلاش‌ها به شکست خواهد انجامید. ما معتقدیم که واکنش حقیقی به این طرح های مشکوک، افزایش وحدت ملی در میدان میان تمام اقشار جامعه فلسطین از جمله عشایر و قبایل است؛ کسانی که ثابت کردند در کنار مقاومت فلسطین و علیه این طرح ها هستند که در راستای منافع رژیم صهیونیستی است.

در همین راستا، عاکف المصری کمیسر عالی هیات امور عشایر و خانواده‌های غزه تاکید کرد که بیانیه منسوب به عشایر صحت ندارد.

وی گفت: این بیانیه جعلی است و هیچ ارتباطی به عشایر ندارد. رژیم اشغالگر و حامیان آن چنین بیانیه هایی را ترویج می‌دهند.

المصری خاطرنشان کرد: اخیرا برخی بیانیه‌ها به نام عشایر منتشر شد و هدف از آن ایجاد هرج و مرج در جامعه فلسطین است. این بیانیه ها مجهول هستند و منسوب به هیچ یک از شخصیت‌های عشایری نیست. تشکل‌های عشایری در نوار غزه معلوم هستند. آن‌ها تشکل‌های ملی بوده و تابع هیچ طرف سیاسی نیستند.

اخیرا برخی رسانه‌ها، بیانیه‌هایی منتشر کردند مبنی بر اینکه عشایر و قبایل عربی در غزه ادعاهایی علیه جنبش حماس مطرح کرده و این جنبش را مسئول اوضاع کنونی این نوار توصیف کرده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.