خط و نشان حماس برای اسرائیل/آماده مقابله با حمله به رفح هستیم

«اسامه حمدان»، عضو ارشد حماس، امروز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره تاکید کرد: تاکنون هیچ صحبتی درباره دور جدیدی از مذاکرات آتش‌بس نشده است.

خبر مرتبط
حماس ازسرگیری مذاکرات آتش بس را تکذیب کرد

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی حماس گفت: هیچگونه هیئتی از ما در قاهره حضور ندارد چرا که پیشنهادهای رژیم اشغالگر در حد خواسته‌های ملت ما نیست.

یک منبع امنیتی مصری پیش از این اعلام کرده بود مذاکرات آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی در قاهره امروز (یکشنبه) از سرگرفته می‌شود.

در همین راستا، یک منبع در مقاومت به المیادین گفت هیئت حماس در حال حاضر به قاهره نخواهد رفت و منتظر نتایج دیدار میانجیگران و هیئت صهیونیستی و نتیجه آن است.

حمدان بار دیگر بر شروط حماس برای برقراری آتش‌بس تاکید کرد و گفت: ما خواهان پاسخ‌هایی در مورد توقف جنگ غزه، عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از این باریکه، بازگشت آوارگان و بازسازی غزه هستیم.

خبر مرتبط
واکنش حماس به کمک‌ تسلیحاتی جدید آمریکا به اسرائیل

در بیانیه حماس آمده است که اصرار دولت بایدن بر موضع مغرضانه خود و حمایت سیاسی و نظامی نامحدود آن از رژیم اشغالگر و سیاست‌های فاشیستی آن که به دنبال نابودی ملت فلسطین و آواره کردن آنها از سرزمین خودشان است، دروغ بودن مواضع و ادعاهای آمریکا درباره نگرانی آن برای وضعیت انسانی غزه را فاش می‌کند.

حمدان ضمن قدردانی از تلاش میانجی‌ها برای توقف جنگ غزه افزود رژیم اشغالگر نه تنها در پاسخ‌های خود درباره آتش‌بس هیچ تعهدی ارائه نکرده بلکه به دنبال طفره‌روی است. اگر ناسازگاری رژیم صهیونیستی ادامه یابد، تلاش‌های میانجی‌گران به بن‌بست خواهد رسید.

این رهبر حماس ادامه داد طرف صهیونیستی فقط می‌خواهد اسیران خود را بازگرداند و به تجاوزات به غزه به صورت آشکار ادامه دهد. موضع آمریکا هم در سرپوش گذاشتن بر این ناسازگاری تل‌آویو سهیم است.

وی در ادامه این مصاحبه ضمن اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به شهر رفح واقع در جنوب غزه تاکید کرد مقاومت فلسطین هر گونه اقدام تهاجمی به شهر رفح واقع در جنوب غزه را رد می‌کند و به هیچ وجه آمادگی پذیرش این امر را ندارد. مقاومت تلاش خود را برای منع حمله به رفح به کار می‌گیرد و در عین حال برای مقابله آماده است.

ارتش صهیونیستی قصد دارد به شهر رفح در نزدیکی مرز با مصر در جنوب نوار غزه حمله کند. این آخرین منطقه پرجمعیت تحت کنترل حماس است.

اسامه حمدان تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر به تجاوزات خود ادامه دهد، مقاومت آماده مقابله است. خواسته اصلی پایان تجاوزات و اشغالگری رژیم صهیونیستی است و فلسطین حق دارد کشوری مستقل به پایتختی قدس داشته باشد.

این رهبر حماس همچنین با اشاره به طرح رژیم صهیونیستی برای تشکیل نیروی نظامی چند ملیتی در غزه خاطر نشان کرد هرگونه تلاش برای سرمایه گذاری روی نقش کشورهای عربی برای مقابله با فلسطینی‌ها و امیدهای آنها موفقیت آمیز نخواهد بود.

پیشتر وبگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرده بود «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفرش به واشنگتن پیشنهاد ایجاد یک نیروی نظامی چند ملیتی که شامل نیروهای عرب در غزه می‌شود را ارائه کرد.

براساس این پیشنهاد نیروهایی از کشورهای عربی برای مدت محدودی اداره غزه را برعهده خواهند داشت. طرحی که با واکنش تند مقاومت فلسطین روبرو شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.