مقام نظامی اسرائیل به نتانیاهو تاخت/نابودی کامل حماس توهمی بیهوده است

«اسحاق بریک» ژنرال احتیاط رژیم صهیونیستی به شدت به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «هرتزوی هالیوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم حمله کرد و گفت: تا زمانی که احساسات، عواطف، منافع سیاسی، غرور و زورگویی حاکم است و جایی برای واقعیت نیست، خروج از مسیر تاریک نظامی و سیاسی که به آن وارد شده‌ایم، امکان پذیر نیست.

خبر مرتبط
واکنش حماس به قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره اسرائیل

حماس از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل درخصوص ممنوعیت صادرات سلاح به اسرائیل استقبال کرد.

وی افزود: نتانیاهو، گالانت و هالیوی به دلیل نبود راهبرد و فرار از رویارویی با واقعیت به این شکل رفتار می‌کنند. نتانیاهو هم طبق اوهام و تمایل شدیدش برای بقای سیاسی به هر قیمتی عمل می‌کند.

این ژنرال صهیونیست ادامه داد: نابودی کامل حماس توهمی بیهوده است. حتی ورود به رفح نیز نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت و عکس آن صادق است. این اوضاع اسرائیل را به اوضاعی مشابه آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید سوق می‌دهد. تحریم جهانی تشدید شده و در عمل وجود دارد.

بریک اضافه کرد: به هر اندازه که ما در صحرای غزه فرو می‌رویم، نظامیان بیشتر و اسیران را از دست می دهیم. امنیت و اقتصاد ما بر باد می رود و دوستانمان را در دنیا از دست می‌دهیم و بازنده خواهیم شد. جنگ منطقه ای در راه است و موضوع فقط زمان آن است که ما آماده آن نیستیم. توان خود را برای مقابله با تهدیدهای اصلی وحیاتی که هر روز با آن روبرو هستیم، از دست می‌دهیم.

وی تاکید کرد: نتانیاهو، گالانت و هالیوی ما را به سمت ویرانی سوق می‌دهند. آنها روی حماس متمرکز شده‌ و تهدیدهای خطرناک را رها کرده‌اند.

این ژنرال صهیونیست گفت: نتانیاهو از ورود به رفح دم می‌زند، اما هرگز به آن وارد نخواهد شد، زیرا می‌داند که ورود به این منطقه ما را مقابل دوستانمان در دنیا به ویژه آمریکا، مصر و جهان عرب قرار خواهد داد. اظهارات نتانیاهو درباره ورود به رفح وقت کشی برای ماندن در قدرت است. او اهتمامی به برقراری آتش بس ندارد، حتی اگر تاوان سنگینی بپردازیم و اسیران را از دست بدهیم.

بریک گفت: گالانت و هالیوی دوشادوش نتانیاهو حرکت می‌کنند و اعتمادی به این دو نیست.

وی با اشاره به اینکه رویکرد نتانیاهو، گالانت و هالیوی، رژیم صهیونیستی را به سمت جنگ منطقه ای سوق می دهد، خواهان برکناری آنها از مناصبشان در اسرع وقت شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.