مترو به این محلات تهران می رسد+مشخصات 4 ایستگاه جدید

 محسن هرمزی مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد آخرین وضعیت پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو و اتصال این خط به خط یک و همچنین راه آهن گفت: خوشبختانه عملیات حفاری و احداث بدنه تونل در مسیری به طول تقریبی ۹۵۰۰ متر رو به اتمام است و با پایان این مرحله تا قبل از شروع سال جدید، تمرکز دست‌اندرکاران امر از سال آینده بر تکمیل ایستگاه‌های طراحی شده در شهرری معطوف خواهد شد.

خبر مرتبط
آخرین جزئیات از حادثه آتش سوزی در خط پنج متروی تهران

مدیر روابط عمومی شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه جزئیات حریق در خط پنج مترو تهران از گلشهر به سمت صادقیه را تشریح کرد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران با اشاره به ایستگاه‌هایی که قرار است در طول این مسیر ساخته شوند، افزود: از دولت‌آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ۴ ایستگاه احداث خواهد شد و در انتهای مسیر نیز ایستگاه شهرری که ایستگاهی مشترک با خط یک و البته خط سراسری راه آهن جمهوری اسلامی است، به عنوان نخستین مرکز تبادل سفر چند وجهی به بهره‌برداری می‌رسد.

هرمزی در پایان صحبت‌های خود تأمین به موقع منابع مالی لازم جهت تکمیل ایستگاههای پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو را از جمله اولویت های شرکت مترو برای سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا سال آینده، شاهد بهره برداری از بخشی ایستگاههای واقع در محدوده شهرری باشیم تا ساکنان این منطقه پرجمعیت از مواهب حمل و نقل عمومی انبوه بر بهره‌مند شوند.

  با تکمیل خط ۶ مترو تهران، مسیری به طول تقریبی ۴۲ کیلومتر از شمال غرب تا جنوب شرق پایتخت با ۳۲ ایستگاه پوشش حمل و نقلی خواهد یافت. این خط با عبور از ۹ منطقه شهری، یکی از طولانی‌ترین خطوط شبکه مترو تهران به حساب می آید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.