عملیات اجرایی ایستگاه‌های فاز اول خط ۲ متروی تبریز آغاز شد

دنیای اقتصاد-تبریز: یعقوب وحید کیا با اشاره به اتمام حفاری تونل عمیق در فاز اول خط دو به طول ۱۰کیلومتر، همزمان از آغاز عملیات اجرایی ایستگاه‌های این فاز خبر داد.

وی تاکید کرد: مجموعه‌ی متروی تبریز به صورت شبانه‌روزی و براساس اعلام زمان‌بندی، عملیات ساخت پروژه‌ی عظیم قطار شهری را پیش برده و تاکنون در این ۲ سال با روی کار آمدن مدیریت جدید شهری به وعده‌های داده شده، جامه‌ عمل بپوشانیم.

وی عنوان کرد: بر همین اساس با وجود موانع پیچیده در پیشبرد عملیات عمرانی و اجرایی خط ۲ با تدابیر ویژه و برنامه‌ریزی مهندسی‌شده متخصصان و صاحبان علم مهندسی در مترو توانستیم با حل بخش اعظمی از مشکلات، حفاری تونل را با سرعت تمام پیش برده و در موعد مقرر، حفاری فاز اول را به طول ده کیلومتر از قراملک تا میدان دانشسرا به اتمام برسانیم. 

وی در خصوص جزئیات فرآیند ساخت ایستگاه‌های فاز اول خط دو تصریح کرد: به اطلاع شهروندان گرامی می‌رسانیم که در روزهای تعطیل نیز فعالیت ساخت مترو ادامه دارد و عملیات اجرایی ایستگاه‌های شماره سه (چهارراه دامپزشکی)، شماره پنج ( واقع در روبه‌روی بیمارستلن امیرالمؤمنین قره آغاج )، شماره شش(گجیل) شروع شده و در روزهای آتی و حداکثر تا یک هفته، عملیات ساخت ایستگاه شماره چهار(آخونی) نیز آغاز خواهد شد.