تعیین درصد افزایش نرخ کرایه سرویس‌ مدارس در سال تحصیلی جدید

دنیای اقتصاد_کرمان: مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان اظهار کرد: نرخ پیشنهادی سرویس مدارس، براساس ۲۲ روز و افزایش ۴۰ درصدی نرخ پایه و افزایش ۲۰ درصدی نرخ هر کیلومتر اضافه، با اعلام نظر کارگروه ماده ۱۸ استان کرمان، تعیین شده است.

رضا میرزایی افزود: براساس گروه‌بندی خودرویی در نرخ جدید، برای خودرو‌های تیبا، پراید، کوییک و ساینا، حداقل تا ۳ کیلومتر، ۲۱۵ هزار و  ۶۰۰ تومان و حداکثر تا ۲۰ کیلومتر، ۴۸۴ هزار و ۸۸۰ تومان تعیین شده است.

‎ وی همچنین این میزان نرخ پیشنهادی سرویس مدارس برای گروه خودرویی سمند، پژو و ال ۹۰ را حداقل تا ۳ کیلومتر، ۲۴۶ هزار و ۴۰۰ تومان و حداکثر تا ۲۰ کیلومتر، ۵۳۸ هزار و ۱۲۰ تومان اعلام کرد.

میرزایی در خصوص سرویس‌های مدارسی که از خودروی  ون برای حمل‌ونقل عمومی دانش‌آموزان، استفاده می‌کنند، گفت: برای این دسته از سرویس مدارس تا ۳ کیلومتر، حداقل مسافت در نظر گرفته شده، نرخ ۱۸۴ هزار و ۸۰۰ تومان و تا ۲۰ کیلومتر، حداکثر مسافت ۴۳۱ هزار و ۶۴۰ تومان تعیین شده است.

میرزایی نرخ مینی‌بوس را تا ۳ کیلومتر، ۱۵۴ هزار تومان و تا ۲۰ کیلومتر، ۲۸۸ هزار و ۶۴۰ تومان اعلام کرد.

وی همچنین مدت‌زمان سرویس‌دهی در دوره‌های مختلف تحصیلی در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ را تشریح و بیان کرد: برای مقطع ابتدایی دوره اول و دوم ۷ ونیم ماه، برای مقطع متوسطه دوره اول، ۸ ماه و مقطع متوسط دوره دوم، ۸ ماه و نیم تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان بیان  کرد: در صورتی که مردم در خصوص  عدم رعایت نرخ‌نامه از سوی سرویس مدارس شکایتی داشته باشند، می‌توانند با تلفن ۱۳۷ شهرداری کرمان تماس بگیرند و موضوع را اطلاع دهند.