نقش رسانه در اصلاح و یا تخریب جامعه بر کسی پوشیده نیست

 دنیای اقتصاد_کرمان: حجت الاسلام علی توکلی در نشست خبری اظهار کرد: مسئولی که منتقد نداشته باشد، در کارش پیشرفت نمی‌کند، زیرا فکر می‌کند کارش بی‌عیب است لذا نقد موجب جبران و رفع کاستی‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوع چینش خبر به هنرمندی خبرنگار بستگی دارد، افزود: خبرنگار همچون حلقه ای است که واسط بین دولت، حکومت و مردم است و باید اهمیت ویژه‌ای برای خبرنگاری قائل باشند و در اخبار و تحلیل بی طرفانه عمل کند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان با اشار به نقد درست و همراه با پاسخ طرفین، بیان کرد: رسانه‌ها دنبال گره‌گشایی از ذهن مردم باشند، ضمن اینکه رسانه‌ها آئینه عملکرد مسئولان هستند.

وی در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان قضائی نیروهای مسلح رسیدگی به جرائم خاصی  است که نظامی‌ها در حوزه ماموریتشان انجام می‌دهند.

توکلی اظهار کرد: در سال‌های اخیر توجه بیشتری به پیشگیری از وقوع جرم در نیروهای مسلح شده و  بیشترین تلاش و  تمرکز بر این موضوع است که در سال گذشته سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ۹۵ هزار نفر ساعت برای نیروهای مستقر در استان کلاس‌های آگاه‌سازی و آموزشی برگزار کرده است.

وی در ادامه در پاسخ به سئوالات خبرنگاران درباره نوع برخورد نیروهای مسلح و کارکنان ادارات با مردم اظهارکرد: در همه ادارات اجرایی و قضائی  برخورد نامناسب وجود دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان کرمان ادامه داد: اگر خود را بدهکار به مردم بدانیم، کار را خوب انجام داده و خوب برخورد می کنیم. اگر خود را طلبکار مردم بدانیم، درست برخورد نمی‌کنیم؛ البته ما استخدام شده و حقوق می‌گیریم که کار مردم را راه بیندازیم و اگر می‌خواهیم حقوق ما مشکل شرعی نداشته و زندگی ما پاک باشد، باید برخورد خوب با مردم داشته باشیم.

توکلی در ادامه تاکید کرد: جرائم نیروهای مسلح در استان کرمان  کاهش یافته است.