اقدام غیرانسانی اسرائیل در غزه/ عدم صدور روادید برای اعضای سازمان‌های امداد رسان

به نوشته این رسانه عبری زبان، این تصمیم در حالی گرفته شده است که دادگاه دادگستری بین المللی در لاهه در حال بررسی این امر است که آیا اسرائیل دستوراتش را برای اجازه دادن به دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشر دوستانه انجام داده است یا خیر؟

به گزارش هاآرتص: اسرائیل به بهانه اعمال دستور العمل‌های جدیدی برای صدور ویزای کارمندان این سازمان‌ها و انتقال پرونده صدور مجوز فعالیت آنها به وزارتخانه‌های رفاه و اسکان، فعلا از صدور روادید امتناع می‌کند.

خبر مرتبط
مخالفت پادشاه اردن با جداسازی کرانه باختری و نوار غزه/ هشدار مهم درباره حملات اسرائیل

پادشاه اردن در دیدار با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ماه مبارک رمضان هشدار داد.

این در حالی است که براساس آمارهای اعلام شده در همین گزارش حدود 160 سازمان امداد رسان بین المللی غیر دولتی در نوار غزه و کرانه باختری و بخش شرقی قدس مشغول فعالیت هستند و رسما از وزارت رفاه اجتماعی (رژیم صهیونیستی) مجوز دریافت کرده‌اند.

در بخش دیگری از این خبر آمده است، قبلا نیز در دوره‌‌هایی ویزای این سازمان‌ها صادر نمی‌شود، به طور مثال در دوره شیوع ویروس کرونا صدور روادید متوقف شده بود اما اعلام شد، روادید کارمندان موجود به طور خودکار تمدید می‌شوند، اما این بار اداره اسکان و مهاجرت (رژیم صهیونیستی) از تمامی کارمندان این سازمان‌ها که اعتبار روادید آنها به پایان رسیده خواست تا فورا خاک (فلسطین اشغالی) را ترک کنند.

کارمندان سازمان‌های امداد رسان این اقدام اسرائیل را با اهداف سیاسی اعلام می‌کنند.

 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.