اظهارات تند نماینده عربستان در دادگاه لاهه/ تل آویوخواسته‌های جامعه بین الملل را نادیده می گیرد !

به گزارش شبکه الجزیره قطر، «زیاد بن معاشی العطیة» در دومین جلسه رسیدگی به پیامدهای حقوقی اشغالگری رژیم صهیونیستی در دیوان بین المللی دادگستری اظهار داشت: هیچ کشوری از اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط اسرائیل دفاع نکرده است و این دلیلی بر غیرقانونی بودن اقدامات این رژیم است.

وی حملات رژیم اسرائیل علیه ساکنان نوار غزه و نقض قوانین بین المللی توسط این رژیم را محکوم کرد و افزود:‌ ما هرگونه توجیهی برای کشتن هزاران انسان بی‌گناه و آواره کردن آنها از خانه و سرزمین هایشان را به شدت محکوم و رد می کنیم.

خبر مرتبط
واکنش تشکیلات خودگردان به ادعای کنترل امنیتی اسرائیل بر کل منطقه غرب اردن

سخنگوی ریاست‌ تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد اظهارات نخست‌وزیر اسرائیل مبنی بر کنترل کامل امنیتی بر کرانه باختری و نوار غزه نادیده گرفتن مواضع بین‌المللی و آمریکا است.

نماینده عربستان گفت: اشغال اراضی فلسطینی توسط اسرائیل طی پنج دهه گذشته منجر به فجیع‌ترین جنایات توسط آن علیه فلسطینی ها شده است.

العطیة با بیان اینکه "همزمان با حملات اسرائیل علیه غزه، مقامات تل آویو می گویند که اجازه تشکیل کشور مستقل فلسطینی را نمی دهند"، افزود: وضعیت کنونی در نوار غزه هولناک است و اسرائیل به نقض مسئولیت‌های بین المللی خود ادامه می‌دهد.

وی با بیان اینکه «اسرائیل مانع فلسطینی‌ها برای حق دفاع از خود با ابزارهای متعدد می شود»، گفت: جامعه بین‌المللی از اسرائیل خواسته است که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند اما تل آویو همه این خواسته‌ها را نادیده می‌گیرد.

نماینده عربستان در دیوان بین المللی دادگستری افزود: اسرائیل حقوق فلسطینیان را به طرق مختلف نقض می کند و به وظایف قانونی خود عمل نمی کند.

وی افزود: تاکید می کنیم که اگر این دادگاه از رسیدگی به این پرونده خودداری کند، این بدان معناست که سیستمی که از کشورها محافظت می کند، اعتبار خود را از دست خواهد داد.

العطیه اظهار داشت: عربستان تاکید می کند که نقض قوانین بین المللی منجر به تضییع کرامت مردم و سلب حقوق آنها می شود.

به گزارش ایرنا، جلسات علنی دیوان بین‌المللی دادگستری درباره پیامدهای حقوقی ناشی از سیاست‌ها و اقدامات اشغالگرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌ فلسطین از جمله در بخش شرقی قدس اشغالی از دیروز (دوشنبه) در لاهه آغاز شد.

این جلسات علنی به مدت ۶ روز ( ۷ اسفند) ادامه خواهد داشت.

در طول این جلسات، قرار است افزون بر اتحادیه آفریقا و سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی، به درخواست های رسیده به دیوان بین المللی دادگستری از ۵۲ کشور جهان که در تاریخ دادگاه بی سابقه است، رسیدگی شود.

اقدامات رژیم صهیونیستی با هدف تغییر ترکیب جمعیتی و وضعیت شهر اشغالی قدس و همچنین تصویب قوانین و اقدامات تبعیض آمیز رژیم اسرائیل در این خصوص، از جمله مواردی است که مورد رسیدگی قرار می گیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.