چشم‌بندی عجیب آمریکا به نفع اسرائیل/ در دادگاه لاهه هیچ نشانه ای ار نسل کشی اسرائیل وجود ندارد!

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی و سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی با اشاره به شکایت آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری گفت: هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه اسرائیل در اقدامات نسل کشی نقش دارد, وجود ندارد.

خبر مرتبط
واکنش امیرعبداللهیان به محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه/ همگان منتظر تصمیم فوری عدالت بین‌المللی جهت توقف اسرائیل هستند

وزیر خارجه کشورمان گفت: اکنون همگان منتظر تصمیم فوری و قاطعانه عدالت بین‌المللی جهت توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها هستند.اکنون همگان منتظر تصمیم فوری و قاطعانه عدالت بین‌المللی جهت توقف ماشین کشتار صهیونیست‌ها هستند.

کربی افزود که آمریکا در جنگ جاری با حماس به حمایت از اسرائیل ادامه خواهد داد. او رهبر حماس را به آغاز جنگ متهم کرد و مدعی شد که فلسطینی‌ها باید او را مسئول نقض آتش‌بس در ۷ اکتبر بدانند.

این مقام آمریکایی همچنین گفت: در حالی که آمریکا همچنان به حمایت از اسرائیل و حق آن در دفاع از خود ادامه می‌دهد، واشنگتن دائماً در حال مذاکره با همتایان خاورمیانه‌ای خود برای افزایش جریان کمک‌های بشردوستانه به غزه، کاهش تلفات غیرنظامیان و جلوگیری از تبدیل شدن این درگیری به یک جنگ منطقه ای گسترده تر است.

خبر مرتبط
واکنش ایران به محاکمه اسرائیل در دادگاه لاهه/ امیدواریم تسلیم فشار سیاسی و غیرسیاسی آمریکا نشود

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان بیان کرد: امیدواریم و می‌خواهیم دیوان به درخواست شکایت کشورها از جمله آفریقای جنوبی از رژیم به اتهام نسل کشی در غزه عادلانه عمل کند و تسلیم فشار سیاسی و غیرسیاسی آمریکا نشود.

وی ادامه داد: «ما از اشغال مجدد غزه توسط نیروهای نظامی اسرائیل و از هیچ جابجایی اجباری در خارج از غزه برای مردم فلسطین حمایت نمی کنیم، زیرا غزه خانه آنها است و فلسطینی ها حق دارند به آنجا برگردند، زندگی کنند، کار کنند و پیشرفت کنند.»

کربی ادعا کرد: ما معتقدیم که یک تشکیلات خودگردان فلسطینی بازسازی شده و احیا شده می تواند بخش بزرگی از این راه حل باشد.

به گفته کربی، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، فعالانه با مقامات اسرائیلی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و متحدان آمریکا در خاورمیانه در رابطه با بازسازی غزه‌ پس از جنگ تعامل دارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.