پیام اسرائیل به بلینکن: با حماس آرام صحبت نکن، الان زمان استفاده از «چماق بزرگ» است

بن گویر مقصود خود را از این توییت کوتاه تشریح نکرد اما روزنامه عبری «هاآرتص» پیش از این نوشت بلینکن انتظار دارد اظهارات روشنی را از رهبری رژیم صهیونیستی بشنود مبنی بر اینکه قصد کوچاندن ساکنان نوار غزه یا صدور مجوز ساخت شهرک‌های صهیونیستی در خاک فلسطینی‌ها را ندارد.

همچنین به نوشته این روزنامه، وزیر خارجه آمریکا در این سفر مرحله پسا جنگ غزه، اقدامات رژیم صهیونیستی برای کاهش تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه، افزایش کمک‌های انسانی و پایان دادن به عملیات زمینی گسترده را بررسی می‌کند.

خبر مرتبط
مصر، اسرائیل را سنگ روی یخ کرد

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که مصر پیشهاد اسرائیل برای نظارت بیشتر تل آویو بر منطقه حائل در مرز غزه- مصر را رد کرده و اولویت را تلاش برای آتش بس قرار داده است.

«هاآرتص» نوشت بلینکن از رهبری سیاسی رژیم صهیونیستی خواهد خواست به ساکنان شمال نوار غزه که در پناه‌گاه‌های انسانی در جنوب این منطقه به سر می‌برند اجازه دهد به منازل خود بازگردند. او همچنین تلاش‌ها برای منع تشدید در شمال و رایزنی‌ها درباره حل و فصل دیپلماتیک را بررسی خواهد کرد تا به این طریق حزب‌الله لبنان را از مرزها دور کند.

خبر مرتبط
مقدمات انتقال پایگاه نظامی آمریکا در این کشور کلید خورد

رسانه‌های ژاپنی با اشاره به عدم تمایل مقامات منطقه ای از آغاز جابجایی پایگاه نظامی «فوتنما» آمریکا در ژاپن، به شهری دیگر در منطقه اوکیناوا خبر دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.