مروری بر گذشته و حال یک اتفاق

حمله مرگبار به پایگاه نظامی آمریکا در موصل/ 24 نفر کشته شدند

کدخبر: ۶۱۷۴۸۷
اقتصادنیوز: حدود 20 سال پیش در چنین روزهایی یکی از سخت‌ترین حملات به پایگاه نظامی آمریکا در عراق انجام شد که خسارت شدیدی را به این کشور وارد کرد.
حمله مرگبار به پایگاه نظامی آمریکا در موصل/ 24 نفر کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز، با از سرگیری جنگ حماس و اسرائیل پس از آتش بس موقت در غزه، حملات به پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه هم شدت گرفته است. گروه‌های مقاومت که پس از آغاز جنگ اسرائیل و حماس، حملاتی را علیه نظامیان آمریکا در منطقه آغاز کرده بودند، مدتی است که بر شدت حملات خود افزوده‌ و بلای جان واشنگتن شده‌اند؛ مسئله‌ای که نگرانی شدید کاخ سفید را به همراه داشته است تا در تدارک اتخاذ تدابیر تازه‌ای برای تامین امنیت نظامیان خود باشد.

با این حال با تداوم وضعیت جنگی در منطقه به نظر نمی‌رسد از آتش این حملات به پایگاه‌های آمریکا کاسته شود، چرا که به تازگی دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء عراق در گفت‌و‌گویی اظهار داشت: «مقاومت هرگز عملیات نظامی را متوقف نمی‌کند؛ مگر زمانی که به اذن خداوند متعال بانگ پیروزی به صدا درآید. نه توقف، نه سازش و نه عقب‌نشینی.»

البته درگیری‌های میان نظامیان آمریکا و گروه‌های مقاومت در منطقه سال‌هاست که تداوم دارد و روزهای نخستین دی هم مقارن با حمله به یکی از پایگاه‌های نظامی آمریکاست.

طبق خبر روزنامه اطلاعات منتشر شده در تاریخ دوم دی ماه سال 1383، شبه نظامیان گروه انصارالسنه حدود 20 سال پیش به مقر نیروهای نظامی آمریکا در موصل حمله کردند که در پی این حمله شدید 24 نفر کشته و بیشاز 60 نفر زخمی شدند.

این اتفاق که در نوع خود حادثه‌ای سنگین برای واشنگتن به شمار می‌آمد، واکنش برخی چهره‌های جهانی از جمله جرج بوش، رییس جمهور وقت آمریکا و تونی بلر، نخست وزیر وقت انگلیس را هم به همراه داشت.

Untitled

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید