سال ۱۲۸۶- محقق‌الدوله که یکی از وکلای نامی مجلس بود با اسلحه گرم در منزل شخصی‌اش خودکشی کرد. سال ۱۲۹۷- دولتین روسیه و ترکیه طبق معاهده‌ای که با یکدیگر امضا کردند متعهد شدند خاک ایران را ترک نمایند.

سال ۱۳۰۷- لایحه مجازات مرتکبین قاچاق تقدیم مجلس شد.

سال ۱۳۲۰- نخستین شماره روزنامه «مردم» به سردبیری عباس نراقی و هیات تحریریه‌ای مرکب از مصطفی فاتح، ایرج اسکندری، بزرگ علوی و انور خامه‌ای منتشر شد.

سال ۱۳۳۱- دولت دکترمصدق با هدف پایان دادن به شایعه احتمال تنزل نرخ برابری ریال (بالا رفتن بهای پول‌های خارجی و سکه طلا) که مردم را نگران ساخته و دارندگان پس‌انداز را به فکر خرید سکه و ارز انداخته بود اعلام داشت که به‌ رغم اعلامیه قبلی مبنی بر تثبیت بهای طلا، از امروز سکه یک تومان ارزان‌تر و به ۷۴ تومان عرضه خواهد شد که در طلافروشی‌ها با احتساب دستمزد فروشنده ۷۴ تومان و ۵ قران خواهد بود. در اعلامیه دولت، گزارش روزنامه‌های تهران تکذیب شده بود که نوشته بودند دولت برای جبران کسری بودجه می‌خواهد نرخ سکه و ارز را با کاهش نرخ برابری ریال بالا ببرد و تاکید شده بود که این عمل مغایر منافع ملی است و بودجه کشور تنها با اعمال سیاست‌های اقتصادی متناسب وضعیت کشور از جمله افزایش مالیات بر درآمدهای بالا و تعرفه گمرکی برخی اقلام وارداتی لوکس و کاهش هزینه‌های دولت باید متوازن شود نه تغییر بهای سکه و ارز. نرخ سکه و ارز از آن روز تا سال ۱۳۵۷ به مدت ۲۶ سال تقریبا ثابت مانده بود. این تصمیم از همان روز به اجرا درآمد.

سال ۱۳۳۵- لوله‌کشی نفت اهواز به تهران تمام شد. طول این لوله هزار و دویست کیلومتر بود که با هزینه نزدیک به دوازده میلیون پوند به اتمام رسید.

سال ۱۳۳۶- درآمد ایران از محل فروش نفت هفتادوشش میلیون لیره اعلام شد.

سال ۱۳۵۰- مامورین ساواک در تعقیب دو نفر از افراد متواری که متهم به انفجار بمب در بعضی از نقاط تهران بودند، در خیابان غفاری برخورد مسلحانه پیدا کردند که در نتیجه یکی از آنان به نام احمد رضایی کشته و نفر دیگر دستگیر شد.

سال ۱۳۵۲- بانک بیمه بازرگانان به علت ورشکستگی منحل شد و امور آن به طور موقت برعهده بانک ملی قرار گرفت.

سال ۱۳۵۴- برای رسیدگی به جرائم و تخلفات وزیران و معاونین آنها، استاندارها، شهرداران و روسای سازمان‌های دولتی کمیسیونی ویژه تعیین شد. این کمیسیون وظیفه دارد موارد اتهامی را رسیدگی کند. چنانچه قابل تعقیب تشخیص داد به مراجع قانونی پرونده را احاله کند. اعضای این کمیسیون عبارت بودند از: جمشید آموزگار، وزیر کشور- هوشنگ انصاری، وزیر امور اقتصادی و دارایی- صادق احمدی، وزیر دادگستری- ناصر یگانه، رییس دیوان عالی کشور- ارتشبد حسین فردوست، رییس بازرسی شاهنشاهی.

سال ۱۳۵۷- امام خمینی(ره) در آستانه عزیمت به ایران به نزدیکان خود گفتند: من بیعت خود را از شما برمی‌دارم ما به طرف کار بزرگی می‌رویم شما هم جانتان را به خطر نیندازید.

سال ۱۳۵۷- دولت اعلام کرد: کلیه روزنامه‌ها و مجلاتی که قبل از دهم مرداد ۱۳۳۴ منتشر شده است و سپس انتشار آن دچار وقفه شده، می‌توانند بنا بر شرایط قانون مطبوعات تقاضای تجدید انتشار کنند.

سال ۱۳۵۷- ارتشبد قره‌باغی اظهار کرد: ارتش آماده است برای اینکه به قانون احترام گذاشته شود. اگر می‌خواهند چیزی را عوض کنند ابتدا می‌بایستی قانون را تغییر دهند وگرنه ارتش دخالت می‌کند.

سال ۱۳۵۷- شهر تهران به طور کامل حالت جنگی به خود گرفت ارتش نیز با به راه انداختن تانک و خودروهای نظامی در خیابان‌ها و پرواز هلیکوپتر بر فراز شهر سعی در ارعاب مردم داشت.

سال ۱۳۵۷- روند خروج آمریکایی‌ها از ایران شتاب بیشتری به خود گرفت.

سال ۱۳۵۷- بختیار گفت: دولت نمی‌تواند تحمل کند که صدها هزار جوان بیکار به تحریک بیگانگان همه روز آشوب و اغتشاش در مدارس و دانشگاه‌ها راه بیندازند.

سال ۱۳۵۷- بختیار در مصاحبه با بی‌بی‌سی هشدار داد که با هرگونه کوشش در جهت ایجاد دولتی دیگر شدیدا مقابله خواهد کرد.

سال ۱۳۵۷- میلیون‌ها نفر از مردم شهرستان‌ها برای استقبال از امام وارد تهران شدند.

سال ۱۳۵۷- سازمان چریک‌های فدایی خلق طی اعلامیه‌ای مسوولیت حمله به ستاد ژاندارمری کل را برعهده گرفت. این حمله روز هشتم بهمن صورت گرفت و تلفات سنگینی به بار آورد.