حکم اسرائیل در دادگاه لاهه جمعه صادر می‌شود

 

 شبکه صهیونیستی «کان» در این باره اعلام کرد: دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه جمعه هفته جاری درباره پرونده شکایت کشور آفریقای جنوبی از اسرائیل به اتهام نسل‌کُشی در غزه حکم صادر خواهد کرد.

در همین راستا، خبرگزاری رویترز نیز با تایید این خبر، به نقل از منابع مطلع خود گزارش داد: آفریقای جنوبی پیش‌بینی می‌کند که دیوان بین‌المللی دادگستری جمعه در رابطه با اتخاذ اقدامات فوری برای توقف جنگ در نوار غزه تصمیم‌گیری کند.

خبر مرتبط
پایگاه اسرائیل در الجلیل علیا موشک باران شد

منابع رسانه‌ای امروز (چهارشنبه) اعلام کردند حزب الله به پایگاه اسرائیل در الجلیل علیا حمله موشکی کردند.

پیشتر آفریقای جنوبی شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به دلیل نقض کنوانسیون نسل کشی به دیوان بین المللی دادگستری ارائه کرده بود.

نخستین جلسه دیوان بین‌المللی دادگستری درباره بررسی شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در پرونده نسل کشی این رژیم در نوار غزه روز پنجشنبه ۲۱ دی برگزار شد و نماینده آفریقای جنوبی و تیم حقوقی این کشور به طور جداگانه تاکید کردند که اسرائیل کشتار جمعی را تشدید کرده است و نسل کشی و قتل فلسطینیان در غزه باید متوقف شود.

جلسه دوم نیز فردای همان روز (جمعه ۲۲ دی) برگزار شد و چند هفته به قضات دادگاه فرصت داده شد تا حکم نهایی را در این پرونده صادر کنند.

خبر مرتبط
سناریوی استفاده از سلاح هسته‌ای در غزه!/جنجال تازه وزیر پرحاشیه اسرائیل

​وزیر میراث اسرائیل بار دیگر موضع خود را مبنی بر انداختن بمب اتم در نوار غزه تکرار کرد.

«رونالد لامولا» وزیر دادگستری و نماینده آفریقای جنوبی در جریان نخستین جلسه این دادگاه اعلام کرد: اسرائیل جنایات و اقدامات کشتار جمعی در فلسطین را از سال ۱۹۴۸ تشدید کرده است. ملت فلسطین از سال ۱۹۴۸ تاکنون از حق تعیین سرنوشت خود محروم شده است، قوانین اسرائیل برای تحمیل آپارتاید بر فلسطینیان طراحی شده است و ما در آفریقای جنوبی از ابتدا از جنایات نسل کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین آگاه بودیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.