لاوروف: هیچ شانسی برای صلح با اوکراین وجود ندارد

«هیچ شانسی برای مذاکرات صلح با اوکراین وجود ندارد» این‌ها بخشی از سخنان امروز (چهارشنبه) وزیر خارجه روسیه سرگئی لاوروف در جمع نمایندگان پارلمان کشورش بود.طبق گزارش شبکه راشاتودی، وزیر خارجه روسیه در توصیف اوضاع بین‌المللی تصریح کرد که غرب یک راه‌حل دیپلماتیک واقع‌گرایانه برای درگیری‌های اوکراین ارائه نمی‌دهد «زیرا ایالات متحده و متحدانش هنوز به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند».

خبر مرتبط
حمایت نظامی جدید هلند از اوکراین

وزیر دفاع هلند با اعلام اینکه فناوری هواپیماهای بدون سرنشین پیشرفته را به کی‌یف اعطا کرده از پیوستن این کشور به ائتلاف پهپادهای نظامی برای اوکراین خبر داد.

وزیر خارجه روسیه در خصوص وضعیت ارتش روسیه در جنگ با اوکراین تأکید کرد که مسکو «در نبرد برای آینده‌ای بهتر پیشتاز است». با این‌حال سرگئی لاوروف ادامه دادکه آمریکا و متحدانش متعهد شده‌اند تا علیه همه آن‌هایی که منافع ملی برایشان اولویت دارد، جنگ ترکیبی به راه بیاندازد.وی تأکید کردکه به واسطه موفقیتهای مسکو در میدان نبرد اوکراین، کشورهای غربی لفاظی‌های خود را تغییر داده‌ و هم‌اکنون بر روی موضوع جلوگیری از پیروزی روسیه تمرکز دارند و دیگر بر روی شکست مسکو متمرکز نیستند. وی با اشاره به این مطالب افزود که با این‌حال غرب همچنان به دنبال ضربه زدن به روسیه است و این به مفهوم آن است که بعید است جنگ اوکراین از طریق دیپلماتیک حل شود.وی تأکید کرد با توجه به اقدام آن کشورهایی که علیه «ما اعلام جنگ کرده‌اند و هیچ پیشنهاد جدی ارائه نداده و تمایلی به احترام به منافع ما و حقایق میدانی ندارند، رسیدن به توافق درمیز مذاکرات قطعاً غیرممکن است و چنین سناریویی پیش‌بینی نمی‌شود».

رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا جو بایدن روز گذشته (سه‌شنبه) از مجلس نمایندگان آمریکا خواست بسته کمک 60 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کنند. این لایحه در سنا به تصویب رسیده است.بایدن مدعی است که بودجه فوق بیشتر برای تأمین هزینه تولید سلاح در آمریکا و کمک به اوکراین برای مقابله با روسیه در نظرگرفته شده است.بودجه فوق در در صورتیکه در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شود، مجموع کمک‌های نظامی ایالات متحده به اوکراین را از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه 2022 تاکنون به 170 میلیارد دلار می‌رساند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.