اوکراین 14 پهپاد روسی را سرنگون کرد

  نیروی هوایی اوکراین با طرح این ادعا اعلام کرد، سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین ۱۴ فروند از ۱۷ پهپاد متعلق به روسیه را با موشک کروز منهدم کرده است.

نیروی هوایی اوکراین با طرح این ادعا در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که روسیه نیز موشک های دور برد اس-۳۰۰ خود را برای هدفگیری پرتاب کرده است. اما هنوز در مورد اهداف مورد اصابت قرار گرفته آماری ارائه نشده است.

خبر مرتبط
کرملین: اوکراین باید با واقعیت‌های موجود کنار بیاید

سخنگوی کرملین با اشاره به چشم‌اندازهایی مبنی بر دور جدیدی از گفت‌وگوها میان روسیه و اوکراین گفت که مقامات اوکراینی باید شرایط جدید را بپذیرند و مهم نیست که این مسئله چقدر برای آنها «دردناک» است.

اوله ساینهوبوف فرماندار منطقه خارکف در شمال شرق اوکراین نیز گفت: روسیه با موشک‌های اس-۳۰۰ در منطقه بلگورود هم مرز با اوکراین، به خارکف حمله کرده است.

وی خاطرنشان کرد که این حمله تلفات جانی نداشته است، اما برخی ساختمان های غیرمسکونی در این آسیب دیده اند.

سرهی لیساک فرماندار منطقه دنیپروپترووسک اواخر دیروز یکشنبه گفت که روسیه با پهپادهای خود به شهر پاولوراد در این منطقه حمله کرده است. این حادثه نیز تلفات جانی نداشته، اما برق برخی از نقاط شهر قطع شده است.

روسیه و اوکراین در ماه‌های اخیر حملات هوایی علیه یکدیگر را دور از خط مقدم افزایش داده‌ و زیرساخت‌های مهم انرژی، نظامی و حمل‌ونقل را هدف قرار می دهند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.