محور اصلی گفت‌وگوی تلفنی ماکرون و زلنسکی چه بود ؟

در گفتگوی ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین  با امانوئل ماکرون همتای فرانسوی‌اش درباره اوضاع در صحنه نبرد و نیازهای دفاعی اوکراین شامل پهپاد، تجهیزات دفاعی، مهمات و توپخانه به همراه جنگ افزارهای الکترونیک و سیستم‌های دفاع هوایی صحبت شد.

روسای جمهوری اوکراین و فرانسه همچنین درباره پیش نویس یک سند دو جانبه درباره تضمین‌های امنیتی بر اساس اعلامیه گروه ۷ در ویلنیوس صحبت کردند.

خبر مرتبط
واکنش کاخ سفید به تغییر تاکتیک زلنسکی در جنگ با روسیه/ با هر کس مسئول ارتش باشد کار می‌کنیم

جان کربی درباره تغییر فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت: ما با هر کسی که مسوول ارتش اوکراین باشد کار خواهیم کرد.ما نگران ثبات اوکراین در نتیجه این موضوع نیستیم. زلنسکی فرمانده کل است."

زلنسکی در شبکه ایکس نوشت: من با ماکرون صحبت و از او و مردم فرانسه بابت حمایت‌های بی دریغشان تشکر کردم. گفت‌وگویی متمرکز و بسیار مثبت بود و ما درباره آنچه نبرد اوکراین به آن نیاز جدی دارد، صحبت کردیم.

ماکرون نیز تمایلش را برای سفر به اوکراین در فوریه سال جاری میلادی با هدف نهایی کردن تضمین های امنیتی به این کشور اعلام کرد.

اخیرا، دفتر ریاست جمهوری اوکراین گزارش کرده بود که توافق دو جانبه بین کی‌یف و پاریس در حال نزدیک شدن به نهایی شدن است.

اواسط ژانویه ۲۰۲۴، نخستین توافق نهایی شده بین اوکراین و انگلیس در جریان سفیر ریشی سوناک، نخست وزیر انلگیس به کی‌یف امضا شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.