فواید شگفت انگیز تمبر هندی برای بدن

تمبر هندی میوه ای شیرین و خوشمزه است که دارای مقدار متنوعی از خواص آشپزی و سلامتی است. این میوه از درخت بوته ای حاصل می شود که دارای برگ ها و میوه های همیشه سبز است و دارای یک پوسته قهوه ای بلند و سخت در قسمت بیرونی است. درون این پوسته میوه قرار دارد که کاملاً چسبنده و شیرین است.

گوشته این میوه کاملاً آبدار است. از آنجا که عطر و طعم آن ترکیبی از شیرینی و ترش است، شما یا سرانجام از آن متنفر یا فوراً عاشق آن خواهید شد. تمبر هندی را می توان به طور خام خورد. از دانه های رسیده می توان در دسرها استفاده کرد و میوه را نیز می توانید در آفتاب و زمین خشک کرده و درون یک ادویه خوشمزه قرار دهید و می توانید هنگام پخت و پز به غذای خود اضافه کنید.

ارزش غذایی تمبر یا همان تمر هندی

در 100 گرم گیاه تمبر هندی 239 کالری انرژی پیدا خواهید کرد. مقدار کل کربوهیدرات این میوه حدود 62.5 گرم است، از این مقدار 57.4 گرم شکر و 5.1 گرم فیبر رژیم غذایی وجود دارد. این میوه 0.6 گرم چربی و 2.8 گرم پروتئین دارد.

تمر هندی 28 میلی گرم سدیم و 628 میلی گرم پتاسیم دارد. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی زیادی است. از مقدار توصیه شده روزانه برای هر یک از موارد زیر، تمر هندی دارای 4٪ ویتامین C ، 5٪ ویتامین B-6 ، 7٪ کلسیم ، 22٪ آهن ، 26٪ منیزیم ، 1٪ روی و 16٪ فسفر دارد. این میوه ویتامین A ، D یا B12 ندارد. با توجه به تنوع مواد مغذی زیادی که در این میوه وجود دارد، می توانید در دقایقی که شروع به مصرف آن می کنید اثرات مثبت آن بر سلامتی خود را مشاهده کنید. 

مناسب برای هضم غذا

تمر هندی به دلیل دو خاصیت مهم برای سیستم گوارش شما مفید است. برای کودکان، یک ملین خوب است، به این معنی که باعث تحریک حرکات روده و دفع مواد از آن می شود. ثانیاً، این ماده از فیبر غذایی بالایی نیز برخوردار است، که به بزرگ تر کردن مدفوع کمک می کند و حرکت در آن در روده را آسان تر می کند. در نتیجه سیستم گوارشی شما تمیز نگه داشته می شود. علاوه بر این، با هضم سالم و منظم، معده و سایر اندام های شما نیازی به ترشح اسید و صفرای زیاد برای تجزیه مواد غذایی ندارند. از پوشش معده محافظت می کند و می تواند از بروز زخم های گوارشی و التهاب جلوگیری کند.

مفید برای قلب

تمبر هندی برای قلب بسیار خوب است. این امر به این دلیل است که فیبر رژیم غذایی موجود در گیاه تمر هندی می تواند به کاهش کلسترول در بدن شما کمک کند. این میوه، کلسترول اضافی LDL که در رگ ها و شریان های شما گیر کرده است را از بین می برد و مانع از کار بیش از حد قلب یا ایجاد بیماری های مزمن قلبی و عروقی می شود. علاوه بر این، تمبر هندی حاوی ویتامین C است که یک آنتی اکسیدان عالی است. رادیکال های آزاد یک محصول طبیعی متابولیسم سلولی هستند و با بیماری های قلبی در ارتباط هستند.

تقویت گردش خون

تمبر هندی همچنین در تحریک گردش خون بسیار خوب است. این ماده بسیار غنی از آهن است و مصرف تنها یک وعده غذایی دارای تمر هندی می تواند حداقل 10٪ از دوز توصیه شده روزانه شما را برای شما فراهم کند. آهن برای خون شما بسیار مناسب است و این عنصر تضمین می کند که سلول های قرمز خون کافی در بدن شما وجود داشته باشد، این کار به شما کمک می کند تا تمام اندام ها و ماهیچه های شما به خوبی کار کنند. داشتن مقدار کافی آهن در سیستم شما می تواند در مقابله با کم خونی و تمام علائمی که با آن همراه است مانند سردرد، ضعف، خستگی، اختلالات شناختی و مشکلات معده به شما کمک کند.

به عملکرد عصبی کمک می کند

یکی دیگر از مزایای مصرف تمبر هندی این است که می تواند به عملکرد عصبی شما کمک کند. این امر به این دلیل است که گیاه تمر هندی کاملاً سرشار از ویتامین B است و حاوی مقدار زیادی تیامین است. تیامین ماده مغذی مهمی برای بدن شما است. این ویتامین به تحریک عملکرد عصب کمک می کند و همچنین می تواند رشد عضلات شما را بهبود بخشد. تمر هندی به شما کمک می کند تا فعال باشید، رفلکس های قوی داشته باشید و از قدرت کلی برای مدت زمان طولانی برخوردار باشید.

تمبر هندی لاغر کننده است و باعث کاهش وزن می شود

این روزها جهان کاملاً وسواس لاغری دارد. با دسترسی به اینترنت و تمام اطلاعات در مورد آن به راحتی قابل دسترسی است ، تعداد بیشتری از افراد وقت خود را صرف یادگیری در مورد مشکلات مختلف سلامتی می کنند، می توانند با چاقی یا اضافه وزن اضافه شوند. به همین دلیل است که همه می خواهند مقداری از آن وزن اضافی را از دست بدهند. در نتیجه رژیم های غذایی و داروهای زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

با این حال، آنها می توانند برای بدن شما بسیار مضر باشند، زیرا می توانند در نتیجه باعث کمبود مواد مغذی شده یا با مصرف داروهای خاص، در نهایت به سیستم ایمنی خود آسیب برسانید. به همین دلیل است که روی آوردن به درمانهای طبیعی بهترین ایده است. تمبر هندی برای کاهش وزن شناخته شده است. این بدان دلیل است که سرشار از اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) می باشد، که آنزیمی را که تمام چربی ها را ذخیره می کند را مهار می نماید. همچنین می تواند به شما در سرکوب اشتها کمک کند زیرا باعث افزایش سروتونین در سیستم شما می شود.

معده درد را درمان می کند

تمبر هندی همچنین به شما کمک می کند تا از درد معده خلاص شوید. کنسانتره گرم این میوه مغذی به درمان درد در معده کمک می کند. همچنین، این ماده حاوی خواص آنتی بیوتیکی برای درمان موثر عفونت های مختلف گوش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.