لوله پلی اتیلن  و مزایا و کاربردهای

 خواص و ویژگی‌های مفید و مناسب پلی اتیلن ویژگی‌های خاصی به لوله‌های پلی اتیلنی بخشیده است. این لوله‌ها به دلیل قابلیت اطمینان بالا و مقاومت نسبی در مقابل ضربه، دما، مواد اسیدی و شیمیایی کاربردهای گسترده و وسیعی دارند.

همچنین این لوله‌ها وزن سبکی دارند و به راحتی می‌توان آن‌ها را جابه جا و بارگیری نمود. موادی که در ساخت لوله پلی اتیلن استفاده می‌شود با مواد پلی اتیلنی مورد استفاده در سایر محصولات متفاوت است. همچنین انواع مختلفی از لوله های پلی اتیلن تولید می‌شود که کاربردهای گوناگونی دارد. 

تولید کنندگان براساس شرایط پروژه، لوله‌های پلی اتیلن را بر طبق استانداردهای خاص و مناسب با پروژه‌ی مورد نظر تولید می‌کنند. این لوله‌ها نسبت به لوله‌های فلزی و چدنی و انواع دیگر لوله انعطاف پذیری بیشتری دارند.  مقاومت و دوام نسبی بیشتر این نوع لوله آن را به نوع مناسب، جایگزین و پر کاربرد در این صنعت تبدیل شده‌اند.

کاربرد های لوله پلی اتیلن 

تنوع در قابلیت‌ها و مزیت‌های گسترده‌ی مواد پلی اتیلن، منجر به تنوع و گستردگی در کاربرد های لوله پلی اتیلن شده است. لوله‌های پلی اتیلن کاربردهای متنوعی در زمینه‌های صنعتی، دریایی، شهری، کشاورزی و حفاری دارند. آزمایش‌های بسیاری جهت افزایش کارایی لوله‌های پلی اتیلن انجام گرفته است که کارایی گسترده‌تر آن را اثبات می‌کند. لوله‌های پلی اتیلنی قابلیت استفاده در موقعیت‌های مختلفی مانند سطح زمین، روی دریا یا زیر دریا و حتی حالت مدفون در زیر خاک را دارند. در تمامی این موارد مقاومت بالای آنها آزمایش و اثبات شده است. به همین دلیل هر روز ایده‌های خلاقانه‌تری جهت استفاده از این لوله مطرح می‌شود. 

انواع لوله ‌های پلی اتیلن

لوله‌ پلی اتیلن به عنوان پر مصرف ترین نوع لوله در نیم قرن گذشته در انواع مختلفی تولید می‌شود. به عبارتی انواع لوله‌های پلی اتیلنی براساس کاربردی که دارند تولید و عرضه می‌شوند. از مهم‌ترین انواع لوله پلی اتیلن می‌توان به لوله‌های پلی اتیلن آبرسانی، گازی، فاضلابی و لوله پلی اتیلن غلافی اشاره کرد. همچنین لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی و نوع لوله‌های پلی اتیلنی مخصوص آبیاری قطره‌ای از دیگر انواع لوله پلی اتیلن به شمار می‌روند.

انواع لوله پلی اتیلن بسته به کاربردی که دارند در سایزهای مختلفی تولید می‌شوند. برای نمونه لوله‌هایی که مناسب برای انتقال فاضلاب هستند معمولا دو جداره می‌باشند. این لوله‌ها بسته به فشار فاضلاب در سایزهای ۵۰ تا ۱۶۰ میلی‌متر تولید و عرضه می‌شوند. بر همین اساس لوله‌های پلی اتیلن فشار قوی در سایزهای ۲۰ تا ۶۳۰ میلی‌متر تولید می‌شوند. برای لوله‌هایی که مخصوص آبیاری قطره‌ای هستند و از دسته‌ی پلی اتیلن‌های نرم به حساب می‌آیند سایز ۱۶ میلی‌متر در نظر گرفته می‌شود. 

نوع دیگری از لوله‌های پلی اتیلن، لوله‌هایی هستند که جهت انتقال آب و آب آشامیدنی تولید می‌شود و در صنعت کشاورزی بیشترین کاربرد را دارند. لوله‌های پلی اتیلنی که جهت آبرسانی تولید می‌شود در فشارهای ۶ تا ۱۶ بار و در بعضی موارد حساس در فشار ۲۰ بار تولید می‌شوند. تولید این لوله‌‌ها از سایز ۲۰ شروع شده و تا سایز ۶۳۰ ادامه می‌یابد. دیگر سایزهای تولید شده این لوله‌ها  ۲۵، ۳۲، ۴۰، ۵۰، ۶۳، ۷۵، ۹۰، ۱۱۰، ۱۲۵، ۱۴۰، ۱۶۰، ۱۸۰، ۲۰۰، ۲۲۵، ۲۸۰، ۳۱۵، ۳۵۵، ۴۰۰، ۴۵۰، ۵۰۰، ۵۶۰ می‌باشد. 

لوله پلی اتیلن غلافی نیز نوع دیگری از لوله‌های پلی اتیلن است که به منظور پوشش و غلاف برای کابل‌های برق تولید می‌شود. سایز این لوله‌ها ۲۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر می‌باشد. لوله پلی اتیلن‌های گازی نیز نوع دیگری است که در سایزهای ۲۵ تا ۲۲۵ تولید و عرضه می‌شوند. 

دسته بندی لوله پلی اتیلن بر حسب میزان چگالی

لوله‌های پلی اتیلن از نظر دانسیته یا همان چگالی نیز دسته بندی می‌شوند. بر این اساس سه نوع لوله پلی اتیلن سنگین یا HDPE، سبک  LDPE و سبک خطی LLDPE تولید می‌شود که براساس میزان چگالی دسته‌بندی شده‌اند.

مراکز معتبر جهت خرید لوله پلی اتیلن

خرید ملزومات ساختمانی و صنعتی از جمله خرید لوله پلی اتیلن در اکثر مواقع در تیراژ بالا انجام می‌شود. از جمله مواردی که کارفرماها و خریداران ملزومات ساختمانی به آن توجه می‌کنند کیفیت ملزومات ساختمانی و قیمت تمام شده‌ی آن می‌باشد. بنابراین همواره به دنبال خرید جنس با کیفیت مناسب و قیمت کمتر می‌باشند. فروش لوله پلی اتیلن از طریق صنعت غرب در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌گیرد. ضمن اینکه خرید از موسسات و شرکت‌هایی که بر علاوه بر مشتری‌مداری طرفدار محیط زیست نیز می‌باشند تضمینی بر کیفیت بهتر جنس می‌باشد. 

در شرایط امروزه که فروشگاه‌های اینترنتی رونق فراوانی دارند. در بیشتر موارد افراد به سمت خرید اینترنتی لوله پلی اتیلن روی آورده‌اند. بنابراین توجه به اینکه که کدام سایت معتبر است و خرید از کدام فروشگاه به سود افراد خواهد بود بیشتر از گذشته توجه قرار می‌گیرد.  امروزه که فروشگاه‌های اینترنتی متعددی در حال فعالیت هستند بهتر است قبل از خرید به مواردی مانند پاسخگویی سریع، مشاوره رایگان، فروش پلی اتیلن با قیمت مناسب و به روز و تضمین قیمت‌ها توجه فرمایید.  

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.