پیش بینی بورس هفته آینده

 در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع نزولی بود. اما تغییرات شاخص هم وزن در مجموع صعودی بود. 

در روز شنبه شاخص کل ۱۰ هزار و ۳۱۶ واحد پایین آمد و ۱۵ میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. روز یکشنبه شاخص ۲ هزار و ۳۱۶ واحد افت کرد و ۲۲ میلیارد تومان سرمایه از بازار خارج شد. 

روز دوشنبه شاخص 8 هزار و 323 واحد بالا آمد و 192 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. سه‌شنبه نیز شاخص 2 هزار و 137 واحد رشد کرد و ورود پول به 175 میلیون تومان رسید.

چهار‌شنبه شاخص کل 2 هزار و 236 واحد صعود کرد و 94 میلیارد تومان پول حقیقی وارد شد. 

بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل 16 هزار و 484 واحد پایین‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس منفی 0.81 درصد شود. شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 4 هزار و 136 واحد بالا‎‌تر ایستاد و بازدهی مثبت 0.59 درصدی را ثبت کرد.

در مجموع کل هفته 424 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد و میانگین روزانه ورود پول حقیقی 85 میلیارد تومان بود. 

روند تغییرات ارزش معاملات خرد سهام در مجموع صعودی بود، میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 4 هزار و 13 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 3 هزار و 927 میلیاردی هفته پیشین، افزایش 2  درصدی داشته است. 

برخی از ناظران رشد بازار را نشانه واکنش مثبت به لایحه بودجه 1403 دانستند. اما رضا عیوضلو، عضو هیئت مدیره سازمان بورس و استاد دانشگاه تهران، این خوشبینی را ندارد. عیوضلو در پاسخ به توییت رئیس سازمان برنامه و بودجه نوشت که آیا در افزایش ۳۶ درصدی انتشار اوراق مالی (اوراق بدهی) ظرفیت بازارهای مالی لحاظ شده است؟ موضوعی که می‌تواند بازار سرمایه را تحت‌تأثیر خود قرار دهد. عیوضلو گفته که در حال حاضر تحت تأثیر افزایش تقاضای تأمین مالی، نرخ‌های تأمین مالی در سقف‌های تاریخی خود هستند.

با این حال ، متوقف شدن روند خروج سرمایه از بورس سیگنال مثبتی برای معاملات هفته پیش رو است. 

020901

 
 در همین رابطه:

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.