مقایسه قیمت مرغ ظرف یک ماه گذشته

قیمت مرغ به زیر نرخ مصوب رسیده است. درست یک ماه پیش با درخواست تولیدکننده‌ها و موافقت وزارت جهاد کشاوری نرخ مصوب مرغ از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان رسید، اما در نخستین روزهای آذر شاهد عرضه آن با قیمت کمتری هستیم. بررسی‌های فرارو از سطح شهر نشان می‌دهد قیمت مرغ گرم الان تا ۱۱ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب است و مرغ منجمد تنطیم بازاری که با هدف کنترل قیمت‌ها به بازار تزریق شده، کیلویی ۴۵ هزار تومان فروخته می‌شود. همزمان با کاهش قیمت مرغ گرم در بازار، قیمت مرغ قطعه‌بندی هم نسبت به یک ماه قبل پایین آمده است. طوری که فروشنده با خط زدن رقم ۱۴۰ هزار تومانی فیله مرغ، آن را کیلویی ۲۰ هزار تومان کمتر می‌فروشند.

قیمت مرغ در بازار؛ حداقل کیلویی ۴۵ هزار

به گزارش فرارو، قیمت مرغ شنبه پنج آذر حداقل کیلویی ۴۵ هزار تومان است. این رقم را خرده‌فروشی‌ها بابت هر کیلو مرغ منجمد تنظیم بازاری دریافت می‌کنند که عرضه آن یکی از دلایل کاهش قیمت مرغ در هفته‌های گذشته محسوب می‌شود. به‌جز مرغ منجمد، مرغ گرم نیز در بازار وجود دارد که درحال حاضر با قیمتی کمتر از نرخ مصوب یعنی ۶۳ هزار تومان به دست مردم می‌رسد. مثلا در میادین میوه‌وتره‌بار الان قیمت مرغ گرم کیلویی ۵۷ هزار تومان است و به این ترتیب خرید یک مرغ که حدود دو کیلو وزن دارد، تقریبا ۱۱۴ هزار تومان آب می‌خورد. البته عرضه مرغ لزوما با این قیمت انجام نمی‌شود، اما چیزی که واضح است، پایین‌تر بودن قیمت فعلی مرغ از نرخ مصوب به‌شمار می‌رود. تقریبا یک ماه قبل بود که نرخ مصوب مرغ به شکل رسمی افزایش پیدا کرد و از کیلویی ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۶۳ هزار تومان رسید، اما الان شاهد فروش مرغ با نرخ‌های کمتری هستیم. بررسی‌های نشان می‌دهد برخی از فروشنده‌ها با خط زدن رقم ۶۳ هزار تومانی مرغ گرم، قیمت آن را تا ۵۲ هزار تومان هم پایین آوردند که این رقم کیلویی ۱۱ هزار تومان کمتر از نرخ مصوب مرغ است.

قیمت مرغ قطعه‌بندی؛ فیله کیلویی ۱۲۱ هزار

قیمت مرغ در هفته‌های اخیر کاهش پیدا کرده و همین روند را بابت فروش مرغ قطعه‌بندی‌شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌بینیم. یک ماه قبل قیمت هر کیلو فیله مرغ به مرز کیلویی ۱۴۰ هزار تومان رسیده بود، اما الان آن را تقریبا ۲۰ هزار تومان کمتر یعنی ۱۲۱ هزار تومان می‌فروشند. فروشنده‌ها در هفته اول مهر بابت هر کیلو سینه مرغ ۱۱۳ هزار تومان دریافت می‌کردند الان با خط زدن آن عدد، سینه مرغ کیلویی ۱۰ هزار تومان کمتر می‌فروشند. قیمت مغز ران مرغ که در هفته اول آبان به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسیده بود، الان ۸۵ هزار تومان است. همین فروشنده‌ها یک ماه قبل بابت هر کیلو بال مرغ ۶۸ هزار تومان و الان ۵۵ هزار تومان دریافت می‌کنند و در این مدت قیمت ساق مرغ از کیلویی ۹۰ هزار تومان به ۸۵ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

مقایسه قیمت مرغ ظرف یک ماه گذشته

انواع گوشت مرغ

هفته اول آبان

هفته اول آذر

مرغ گرم

۶۳ هزار تومان

۵۲ تا ۶۰ هزار تومان

فیله مرغ

۱۳۹ هزار تومان

۱۲۱ هزار تومان

سینه مرغ

۱۲۳ هزار تومان

۱۱۳ هزار تومان

مغز ران مرغ

۹۰ هزار تومان

۸۵ هزار تومان

ران مرغ

۷۶ هزار تومان

۵۶ هزار تومان

بال مرغ

۶۸ هزار تومان

۵۵ هزار تومان

ساق مرغ

۹۰ هزار تومان

۸۵ هزار تومان

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.