کاهش ارزش معاملات کل بازار سهام

در روزی که نمادهای دلاری بازار نزول کردند، نمادهای ریالی همچنان لیدر هستند و اغلب آن‌ها سبزپوش شدند.

در معاملات روز چهارشنبه بیست و ششم مرداد ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۸ هزار و ۱۰۴ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.  

اما شاخص هم وزن بورس با رشد ۴۵۲ واحدی در سطح ۳۹۹ هزار و ۷۵ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۵۷ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۴۴ واحد باقی ماند. 

امروز نمادهای «فارس»، «شبندر» و «شپدیس» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «خودرو»، «خساپا» و «وتجارت» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «آریا» و «شاوان» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «دماوند» و «بپیوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، ریشمک و زکشت پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

ارزش معاملات بورس

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۳ هزار و ۱۳۲ میلیارد تومان کاهش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان بود که ۵۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان رسید.

متن کامل این گزارش را با تیتر «نزول دلاری و صعود ریالی در بورس /شاخص کل ریزش کرد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.