رکود معاملات بازار سهام/رشد صف‌های فروش

امروز روند نزولی شاخص‌ها تداوم داشت، ارزش معاملات افت شدیدی کرد و مرز مهم یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد شکسته شد.

در معاملات روز یکشنبه بیست و ششم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با ریزش ۱۱ هزار و ۶۱۱ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۴۳۹ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۳ هزار و ۲۰۶ واحدی در سطح ۴۰۲ هزار و ۳۷۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۳۰ واحد پائین آمد و در سطح ۱۹ هزار و ۶۲۰ واحد قرار گرفت. 

امروز نمادهای «میدکو»، «تاپیکو» و «نوری» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «شیران»، «وساپا» و «خراسان» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «کگهر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «خدیزل»، «دتوزیع» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شستا و شبندر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

افت ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۷۶ هزار و ۳۲۶ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۷۱ هزار و ۲۲۸ میلیارد تومان بود که ۹۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۹ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۷۶۷ میلیارد تومان رسید. 

متن کامل این گزارش را با تیتر «وضعیت جزری در بورس تهران /مرز مهم از دست رفت» در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.