نمای پایانی بازار سهام/بورس رکورد این ماه را زد

امروز شاخص کل بورس تهران بیشترین رشد را در خرداد سال جاری ثبت کرد.

در معاملات روز یکشنبه بیست و دوم خرداد، شاخص کل بورس پایتخت با صعود 14 هزار و 80 واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و 532 هزار و 371 واحد رسید. رشد 14 هزار واحدی بیشترین رشد شاخص کل در خرداد ماه است. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد هزار و 563 واحدی در سطح 421 هزار و 429 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) یک کانال بالا آمد و با رشد 92 واحدی در سطح 21 هزار و 7 واحد قرار گرفت. 

جریان پول حقیقی

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 24 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. 

در معاملات روز شنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فایرا (شرکت آلومینیوم ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 28 میلیارد تومان بود. پس از فایرا، نمادهای سامان (بانک سامان) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

نمادهای پیشران

امروز نمادهای «شپنا»، «فولاد» و «نوری» بیشترین تأثیر را در صعود شاخص کل بورس داشتند و در مقابل نمادهای «مبین»، «وپارس» و «وتجارت» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «فغدیر» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «ددانا»، «فرابورس» و «بساما» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شستا و سآبیک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ددانا، فزر و سبزوا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای خودرویی، پالایشی و معدنی افزایش یافت و گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «فراورده‌های نفتی و کک» و «استخراج کانه‌های فلزی» سبززترین گروه‌های بازار سهام بودند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 10 هزار و 188 میلیارد تومان افزیش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 3 هزار و 671 میلیارد تومان بود که 36 درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش 19 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 461 میلیارد تومان رسید. 

عرضه و تقاضای پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل 78 درصد کاهش یافت و 7 میلیارد تومان شد. ارزش صف‌های خرید نیز نسبت به پایان روز کاری گذشته 100 درصد رشد کرد و در رقم 106 میلیارد تومان ایستاد. 

امروز نماد فتوسا (شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان) با صف‌ خرید 26 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فتوسا، نمادهای شتران (شرکت پالایش نفت تهران) و فخوز (شرکت فولاد خوزستان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد کایزد (شرکت فرانسوز یزد) تعلق داشت که ارزش آن 3 میلیارد تومان بود. پس از کایزد، نمادهای قچار، قپیرا، سنیر و غپونه بیشترین صف فروش را داشتند. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 
 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.