رشد ارزش معاملات خرد سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در معاملات روز سه‌شنبه، بیست و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱، شاخص کل بورس پایتخت با صعود ۲۲ هزار و ۲۲۵ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۵ واحد رسید.  

اما شاخص هم وزن بورس با افت هزار و ۴۱۱ واحدی در سطح ۴۴۷ هزار و ۸۱۲ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۹ واحد بالا آمد و در سطح ۲۱ هزار و ۶۸۹ واحد قرار گرفت. 

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

امروز اغلب نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کردند. «پارس»، «کگل» و «فولاد» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند و کچاد، فملی، شبریز، فخوز و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در مقابل نمادهای «شپنا»، «خودرو» و «شبندر» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «کگهر»، «هرمز» و «صبا» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «فرابورس»، «شرانل» و «بهپاک» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس آسیاتک صدرنشین است و شستا و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز حگهر، کرمان و فزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «شاخص بورس در کانال جدید / شاخص‌سازها رشد کردند» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.