ارزش معاملات کل بازار سهام/ بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

در روزی که تمامی شاخص‌های بازار سهام ریزش کردند، ارزش معاملات خرد افت کرد و رکود معاملات سهام عمیق‌تر شد.

در معاملات روز چهارشنبه پانزدهم تیر ماه، شاخص کل بورس پایتخت با کاهش ۸ هزار و ۴۷۶ واحدی نسبت به روز سه‌شنبه به رقم یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۵۹۸ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با افت ۲ هزار و ۴۵۶ واحدی در سطح ۴۱۸ هزار و ۵۱۹ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۸۴ واحد پائین آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۱۳۶ واحد قرار گرفت.  

بزرگان سبز و قرمز بورس و فرابورس

امروز نمادهای «فملی»، «فارس» و «بفجر» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و نمادهای «فولاد»، «شبریز» و «دانا» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص کل داشتند. 

 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «غصینو» و «هرمز» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «شاوان»، «بساما» و «دماوند» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شپنا صدرنشین است و شستا و سآبیک در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز دی، ددانا و شاوان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۹ هزار و ۱۸۰ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۱۴ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان بود که ۷۶ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با کاهش ۱۰ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۳ هزار و ۳۶۶ میلیارد تومان رسید.

متن کامل این گزارش را با تیتر «سقوط شاخص بورس در آخر هفته /رکود بازار سهام عمیق‌تر شد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.