سرلشکری باقری: هر لحظه غفلت در برابر دشمن جبران ناپذیر خواهد بود

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در همایش پرچمداران دین و اندیشه که با حضور روحانیون شیعه و سنی استان کردستان در سالن شهدای روحانی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب، دفاع مقدس و کردستان گفت: مسیر شهدا در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه، سنی، کرد و سایر اقوام برای حفظ دین و میهن و سرفرازی ملت بود و تصویر روشنی برای آینده ما ترسیم کرده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه روحانیون کردستان ۵۴ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب کردند، گفت: تمام روحانیون ولایی و انقلابی این استان هم قطعاً رهروان راه شهدا و منتظر گذر از چنین مسیر نورانی هستند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح عنوان کرد: مسیر شهادت در کردستان نمونه روشنی از عجین شدن خون شیعه و سنی، کرد و سایر اقوام کشور برای حفظ دین مبین اسلام، میهن اسلامی و عزت و سربلندیمان بوده و برای آینده کشور ترسیم کرده است.

سرلشکر باقری از برگزاری این مراسم تقدیر کرد و گفت: این گردهمایی و مراسم نمونه روشنی از وحدت، برادری، اخوت و هم‌افزایی و همراهی همه اقشار از هر مذهب و قومی در این سرزمین ارزشمند است.

سرلشکر باقری گفت: ملت بزرگ ایران بعد از قرن‌ها تحمل ظلم و ستم با رهبری امام راحل مردانه به میدان آمد و سرنوشت خود را از رژیم ستم‌شاهی سیاه پهلوی بازپس گرفت و به آزادی رسید.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: دشمنان این ملت آزادی آن‌ها را برنتافتد و بلافاصله در اقصی نقاط کشور و به ویژه این سرزمین بر امنیت مردم تاختند و مشکلات فراوانی را برای کشورمان ایجاد کردند.

سرلشکر باقری گفت: طی بیش از چهار دهه در ۴۰ و چند سال گذشته بار‌ها و بار‌ها این تجربه را داشته‌ایم که در هر مقطعی به روش و تاکتیکی با سرمایه‌گذاری عظیم و تحریک و توطئه تلاش کردند که وحدت، همدلی و برادری در این خطه مقدس را تبدیل به تفرقه و دشمنی کنند و منافع خود را با استثمار و چپاول ادامه دهند.

وی اعلام کرد:، اما مردم کردستان و روحانیت در راس آن‌ها و مهاجرین و یاران که به کمک امنیت کردستان آمدند توانستند امنیت پایدار را در این سرزمین تامین کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: در مقطع ابتدایی پیروزی انقلاب توفیق حضور در کردستان را نداشتم و در مقاطعی در دوران دفاع مقدس برای عملیات‌هایی همچون والفجر ۴ به استان آمده‌ام.

سرلشکر باقری یادآور شد: از پیشکسوتان شنیده‌ایم که در آن شرایط حساس مردم شیعه و سنی، کرد و فارس و از هر قوم و مذهبی در این خطه جان خود را بر کف دست گرفتند و از تمامیت ارضی ایران عزیز دفاع کردند.

وی خاطرنشان کرد: گروهک‌های ضد انقلاب با صدام ملعون همراهی کردند و تمام توان خود را برای ناامن کردن این سرزمین بکار گرفتند، اما مردم ولایی، انقلابی و شهیدپرور این استان با دفاع جانانه سربلند میدان نبرد با دشمنان شدند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: رزمندگان اسلام این نبرد بزرگ را با پیروزی به پایان رساندند و در دهه ۷۰ در پی ترور‌ها و درگیری‌های بزرگ قوای اسلام با حمله به مرکزیت ضد انقلاب آن‌ها را سرکوب کردند و آن‌ها تعهد کتبی رعایت امنیت در کشور ما را دادند.

سرلشکر باقری عنوان کرد: در دهه ۸۰ نیز به نحو دیگری این امنیت را به خطر انداختند، اما هر بار با تکیه بر همدلی و برادری، ایثار و از خودگذشتگی و تبعیت از فرامین رهبری این امنیت را حفظ کردند.

وی با یادآوری اینکه امنیت امروز در کردستان مثال کم‌نظیری در کشور است و این به آسانی بدست نیامده و برای این امنیت، دفاع پایدار و بازدارندگی کارآمد خون‌ها ریخته شده و جانبازان عزیزی تقدیم شده‌اند، ابراز کرد: ما در میانه آتش در منطقه غرب آسیا در یک کشتی امن، آرام و نجات‌بخش از ناامنی‌ها به سر می‌بریم و این نه تنها دستاورد کوچکی نیست که خود مقدمه و پیش‌نیاز هر گونه فعالیت اقتصادی، پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها و اقدامات فرهنگی، اجتماعی و اقدامات دیگر است که نیرو‌های مسلح با همکاری مردم آن را برقرار کرده‌اند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه باید قدر این امنیت را بدانیم و به آن بی‌توجهی نکنیم، عنوان کرد: هر لحظه غفلت در برابر دشمنی که همواره در حال توطئه و رصد سرزمین ایران عزیز است، منجر به شکست‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه مرز‌های ما با کشور همسایه باید آورده اقتصادی چشم‌گیر برای مردم داشته باشد، گفت: اما این وضعیت حادث شده در آنجا مشکلاتی را در این جهت ایجاد کرده و تلاش سنگینی توسط دستگاه سیاست خارجی و سپاه پاسداران و دیگر مسؤولان برای سر و سامان دادن به این نابسامانی امنیتی برقرار است.

وی اضافه کرد: در ماه‌های گذشته مرکز صهیونیست‌ها در شمال عراق هدف موشک‌های سپاه قرار گرفت و صهیونیست‌ها به تلفات خود در آنجا اعتراف کردند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه گفت: سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۸ به کردستان را باید نقطه عطف بشمار آوریم که علاقه و توجه رهبری به کردستان فوق‌العاده بالا است و تعابیری که خطاب به مردم کردستان عنوان کردند در کمتر جایی دیده می‌شود.

سرلشکر باقری افزود: رهبری عنوان کردند، کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش، فداکاری‌های بزرگ، سرزمین فرهنگ و هنر و صفا و صمیمیت و وفاداری است و این تعبیر بلند افتخار مردم عزیز کردستان و در راس آن روحانیت معزز است.

وی عنوان کرد: امروز افتخار می‌کنیم که هزاران نفر از مردم کردستان اسلحه به دست دوش به دوش پاسداران و سایر نیرو‌های مسلح مشغول خدمت و برقراری امنیت هستند و ما به آن‌ها پشت گرم هستیم.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: عشایر عزیز و اقشار گوناگون مردم خود امنیت را به عهده دارند و امنیت پایدار مدنظر رهبری اتفاق افتاد.

سرلشکر باقری ادامه داد: جوانان کردستان باید بدانند این امنیت به آسانی به دست نیامده و باید مانند چشم از آن مراقبت کرد.

وی تاکید کرد: جوانان استان که آن دوران را ندیده‌اند تحت هدایت رهبری باید از این دستاورد‌های بزرگ حفاظت کنند.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: کردستان نعمت‌های خدادادی بزرگی از معادن، قرارگیری موقعیت جغرافیایی در غرب کشور و به عنوان دروازه ورود و خروج کالا و نیازمندی ما و چه به لحاظ نیروی انسانی مملو از انسان‌های دانشمند است که در صورت مدیریت درست و اتکال به قدرت الهی عزیزان می‌توانند از کردستان یک استان نمونه ایجاد کنند.

سرلشکر باقری در پایان گفت: شاخص‌های فعلی که نتیجه تحریم‌ها و ناکارآمدی دوره‌های گذشته است، امیدواریم در دولت جدید با این امکانات عظیم و انسانی و با تلاش و جهاد، کردستان به جایگاه در خور برسانند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.