رئیس جمهوری برزیل خطاب به بایدن: آماده همکاری برای پایان دادن به جنگ اوکراین هستم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهوری برزیل به بایدن در جریان اجلاس کشورهای آمریکایی گفت که کشورش آماده همکاری مشترک با ایالات متحده به منظور حل درگیری اوکراین است.

ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل خطاب به جو بایدن، همتای آمریکایی‌اش گفت: ما آماده همکاری مشترک در زمینه یافتن راهی برای پایان دادن به درگیری بین روسیه و اوکراین هستیم چون باید، امیدواریم و دعا می‌کنیم که بتوانیم هر چه سریعتر از این وضعیت خارج شویم. بنابرین نه تنها اوکراین بلکه تمامی جهان باید به حالت عادی برگردد.

۱۹ مه سال جاری میلادی رونالدو کوستا فیلو، سفیر برزیل در سازمان ملل در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره ناامنی غذایی جهانی گفت که جای تردیدی وجود ندارد که تحریم‌های یکجانبه غرب علیه روسیه تاثیر ثانویه بر فعالیت بازارها می‌گذارد که می‌تواند به افزایش هزینه‌ها منجر شده و بر دسترسی به غذا و کودهای کشاورزی اثر بگذارد.

بولسونارو همچنین به بایدن گفت که برزیل به محصولاتی از دیگر کشورها وابسته است و به همین دلیل ترجیح می‌دهد تا موضع توازن و صلح را در پیش بگیرد.

وی همچنین تاکید کرد، کشوری دارد که باید مدیریتش کند و به دلیل همین وابستگی باید محتاط رفتار کند به ویژه آنکه با تورم و بحران انرژی ناشی از پاندمی کرونا و درگیری اوکراین روبروست.

رئیس جمهوری برزیل همچنین افزود، کشورش و ایالات متحده باید در زمینه روابط تجاری و تقویت آن همکاری لازم را داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.