این گزارش نشان می‌دهد: برزیل با بیش از ۹ درصد سهم، اتحادیه اروپا با حدود ۶ درصد سهم، آرژانتین با ۴۹/ ۴درصد، اوکراین با ۲۲/ ۳درصد، هند با ۶/ ۲ درصد، مکزیک با ۲۵/ ۲درصد و آفریقای جنوبی با ۴۶/ ۱درصد سهم در جایگاه‌های بعدی تامین ذرت جهان در سال ۲۰۲۰ جای دارند.

گزارش‌های منتشر شده در خصوص حجم تولید ذرت در سال زراعی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ نیز نشان می‌دهد ایالات متحده با تولید حدود ۳۸۴ میلیون تن بزرگ‌ترین تولیدکننده ذرت در جهان بوده و پس از آن نیز کشورهای چین و برزیل در جایگاه دوم جای دارند. به این ترتیب غالب کشورها جزو وارد‌کنندگان ذرت محسوب می‌شوند و تولید این محصول در انحصار تعداد معدودی کشور قرار دارد. ایران نیز یکی از کشورهای واردکننده ذرت است که غالبا ذرت مورد نیاز خود را از کشورهایی مانند اوکراین و آرژانتین تامین می‌کند. اگرچه به دلیل نزدیکی و راحتی دسترسی به بازار غالبا تامین این محصول را از اوکراین انجام می‌داده، اما حال با شرایط به وجود آمده و ناامنی حاکم بر اوکراین تامین‌کننده ذرت از این کشور از جمله ایران به دنبال دیگر بازارهای تامین‌کننده هستند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۰ ایالات متحده تقریبا یک‌سوم کل صادرات ذرت در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است به طوری که در این سال بیش از ۵/ ۶۱ میلیون تن ذرت به بازارهای جهانی صادر کرده است. بازار جهانی ذرت در حالی به تکاپو افتاده است که به واسطه بحران به وجود آمده قیمت جهانی آن نیز در حال افزایش است. در واقع بر اساس جدیدترین داده‌های آماری منتشر شده در سال ۲۰۲۱ متوسط قیمت ذرت به ۲۵۰ دلار در هر تن رسیده است، در حالی که قیمت این محصول در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۶۵ دلار بوده است و به این ترتیب یک جهش قیمتی را در یک بازه زمانی یکساله شاهد هستیم. از سوی دیگر تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند روند رو به رشد قیمتی فعلی چندان ادامه نداشته باشد و تا پایان سال ۲۰۲۲ قیمت این محصول به ۲۲۵ دلار برسد.

از سوی دیگر بر اساس داده‌های آماری منتشر شده برآورد شده است قیمت ذرت تا سال ۲۰۲۵ مجددا روندی افزایشی داشته باشد، اما هیچ گاه به بالاترین قیمت که در سال ۲۰۲۱ بوده است نخواهد رسید. در واقع پیش‌بینی شده است قیمت هر تن ذرت در بازارهای جهانی تا سه سال آینده به حدود ۲۴۰ دلار برسد.