درخواست قطر و انگلیس برای به نتیجه رساندن مذاکرات وین

امیر قطر و نخست وزیر انگلیس در بیانیه‌ای مشترک از تمام طرف‌ها در مذاکرات هسته ای خواستند تا از فرصت موجود برای دستیابی به توافق استفاده کنند.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر و بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس که روز گذشته ۲۴ ماه مه در لندن با یکدیگر دیدار کردند پس از گفت‌وگوهای خود یک بیانیه مشترک منتشر و در آن بر مواضع خود درخصوص موضوعات دوجانبه، بین‌المللی و منطقه‌ای تاکید کردند.

در بخشی از این بیانیه که روی وب سایت رسمی دولت انگلیس قرار گرفته، در رابطه با ایران آمده است: این دو رهبر بر لزوم افزایش همکاری‌های بین‌المللی به منظور دستیابی به ثبات، امنیت و رفاه در خاورمیانه تاکید کردند، نقش دیپلماسی قطر در این تلاش‌ها را مورد تائید قرار دادند و حمایت خود را از طرح‌های ابتکاری گفت‌وگوهای منطقه‌ای، ازجمله با ایران اعلام کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران دو ‌کشور نقش بالقوه احیا و اجرای کامل برجام در ثبات منطقه را تصدیق کردند. هر دو طرف همچنین خاطر نشان کردند که راه‌حل دیپلماتیک بهترین روش برای اطمینان از این است که برنامه هسته‌ای ایران برای اهداف صلح‌آمیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آنها در این بیانیه از تمام طرف‌های مذاکره کننده در وین خواستند که از این فرصت برای به نتیجه رسیدن موفقیت‌آمیز مذاکرات استفاده کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.