به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، جانسون در این دیدار اعلام کرد که لندن به وحدت میان اعضای شورای همکاری خلیج فارس و امنیت ملی قطر متعهد است. در این دیدار دو طرف همچنین درباره ضرورت پایان جنگ یمن توافق کردند.

بر اساس این گزارش، رهبران دو کشور در خصوص آنچه اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه خوانده شد ابراز نگرانی و درباره ضرورت کاهش تنش ها توافق کردند.

این ملاقات پس از آن صورت می گیرد که جنبش انصار الله یمن، شنبه گذشته در واکنش به محاصره این کشور و ادامه حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن، پالایشگاه‌های "بقیق" و "خریص" در شرق عربستان را هدف حملات پهپادی قرار داد.

با حمله به این تأسیسات نفتی ۵۰ درصد تولید و صادرات نفت عربستان به طور موقت مختل شد.

نیروهای انصارالله دوشنبه گذشته عربستان و امارات متحده عربی را به حملات بیشتر در صورت عدم توقف جنگ تهدید کردند. ترامپ پس از این حمله بدون هرگونه مدرک، ایران را متهم به حمله پهپادها به مراکز آرامکو در عربستان سعودی کرد. وزارت دفاع عربستان سعودی نیز چهارشنبه گذشته با برگزاری کنفرانس خبری و تکرار اتهام های واهی خود، ایران را به دست داشتن در حمله به تأسیسات آرامکو متهم کرد.

انگلیس تاکنون از نسبت دادن این حادثه به ایران، خودداری و بر کاهش تنش ها در منطقه خاورمیانه تأکید کرده است.

یک دیپلمات بلندپایه انگلیسی دیروز در گفت وگو با ایرنا، ارزیابی و ادعای بی‌اساس عربستان در مورد عامل حمله به آرامکو را مورد اعتنا قرار نداد و تصریح کرد که این کشور «به همکاری با شرکای بین المللی، برای روشن شدن مسؤول این حادثه ادامه می دهد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.