رشد ارزش معاملات بازار سهام/نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

در معاملات روز یکشنبه، بیست و یکم فروردین ۱۴۰۱، شاخص کل بورس تهران با صعود ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۹۹ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۵ هزار و ۴۲۵ واحدی در سطح ۳۸۳ هزار و ۵۰۰ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۱۷۴ واحد بالا آمد و در سطح ۲۰ هزار و ۶۲ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۳۹۸ نماد رشد قیمت داشتند و ۸۵ نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، ۸۲ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۱۷ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌‌ها

نمادهای «فولاد»، «وامید» و «خودرو» بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «کنور»، «خگستر» و «شپنا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «بپاس» و «مارون» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «قچار»، «دماوند» و «سعدیر» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خگستر صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای کرمان، آریا و فرابورس پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۲۷۸ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۲ هزار و ۹۰۶ میلیارد تومان بود که ۲۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد. 

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۶ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومان رسید.

متن کامل این گزارش را با تیتر «اعداد تابلوی بورس سبز شد / بانک‌ها سبزترین سهم‌های بازار»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.