نمادهای تأثیرگذار در رشد بورس و فرابورس/ کاهش ارزش معاملات

در معاملات روز سه‌شنبه، ۱۲ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران برای پنجمین روز متوالی رشد کرد و با افزایش ۶ هزار و ۶۸۱ واحدی نسبت به روز دوشنبه به رقم یک میلیون و ۳۰۱ هزار و ۳۰۰ واحد رسید. 

شاخص هم وزن بورس نیز با رشد ۲ هزار و ۵۵۹ واحدی در سطح ۳۳۳ هزار و ۲۸۸ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۶۶ واحد بالا آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۶۸۲ واحد قرار گرفت. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، ۳۱۶ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۲۸ نماد بورسی و ۸۸ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۱۵۶ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۰۹ نماد بورسی و ۴۷ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۶۳ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۳۱ درصد بازار افت قیمت داشتند.

دو گروه سبز بورس

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای بانکی و معدنی بازار سهام افزایش یافت و دو گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» و «استخراج کانه‌های فلزی» سبزترین گروه‌های بازار بود.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «وبملت»، «خودرو» و «وتجارت» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و «شپنا»، «شبندر» و «تاپیکو» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «بپاس»، «هرمز» و «اتکای» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «وملل»، «آریا» و «زاگرس» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص داشتند.  

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خودرو صدرنشین است و خساپا و شتران در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای توسن، فرابورس و تجلی پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «تغییر کانال شاخص بورس با دو اهرم بانکی و معدنی» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.