ریزش شدید بورس/ نمادهای مؤثر در سقوط شاخص‌های بازار سهام

در معاملات روز یکشنبه، ۳ بهمن ۱۴۰۰، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحدی نسبت به روز شنبه به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۵۴۶ واحد رسید.

شاخص هم وزن با افت ۵ هزار و ۹۴۴ واحدی در سطح ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۰۱ واحد پائین آمد و در سطح ۱۷ هزار و ۳۵۴ واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، ۴۴ نماد رشد قیمت داشتند که ۲۷ نماد بورسی و ۱۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۴۳۹ نماد کاهش قیمت داشتند که ۳۱۶ نماد بورسی و ۱۲۳ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۹ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۸۹ درصد بازار افت قیمت داشتند.

نمادهای مؤثر بر شاخص‌های بازار سهام

امروز نمادهای «فولاد»، «فملی» و «فارس» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و «شتران»، «ومعادن» و «پاکشو» نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «زاگرس»، «هرمز» و «شگویا» بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «تجلی»، «وهور» و «دتوزیع» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس شتران صدرنشین است و شپنا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای  تجلی، کرمان و سمگا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

متن کامل این گزارش را با تیتر «سقوط سنگین بورس / بازار یکدست قرمز شد» در اقتصادنیوز بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.