با این نوشیدنی محبوب سرطان را  از خود دور کنید

به گفته محققان کاتچین و EGCG موجود در چای سبز، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهند.

به گزارش دیلی اکسپرس، در چین و ژاپن قرن هاست که از چای سبز به عنوان دارو استفاده می‌شود. آنها ادعا می‌کنند که چای سبز به کنترل قند خون، کلسترول، فشار خون و وزن کمک می‌کند. چای سبز را می‌توان به عنوان نوشیدنی یا به صورت مکمل مصرف کرد و برخی معتقدند که ممکن است از انواع خاصی از سرطان جلوگیری کند.

برگ‌های چای سبز حاوی آنتی اکسیدان های قوی به نام پلی فنول هستند که از سرطان، بیماری‌های قلبی، پوکی استخوان و سایر بیماری‌های مزمن جلوگیری می‌کند.

کاتچین یک آنتی اکسیدان طبیعی است که در چای سبز یافت می‌شود و به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می‌کند و می‌تواند تشکیل رادیکال‌های آزاد را در بدن کاهش دهد.

EGCG خاصیتی است که محققان معتقدند به فواید قوی چای سبز برای سلامتی کمک می‌کند.

طبق اعلام مؤسسه تحقیقات سرطان بریتانیا، ماده موجود در چای سبز که فایده بیشتری دارد، کاتچین است که به آن epigallocatechin-۳-gallate (EGCG ) می‌گویند. همچنین حاوی کافئین و تئانین هم است.

EGCG، ماده مفید چای سبز، به شکل عصاره چای سبز موجود است.

فعالیت‌های پیشگیرانه سرطان چای سبز و ترکیب اصلی آن ( (EGCG توسط دانشمندان سراسر جهان به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است.

به گفته محققان مؤسسه تحقیقات سرطان بریتانیا، «ما بیش از ۳۰ سال است که پیشگیری از سرطان را با چای سبز مطالعه کرده ایم. ترکیب EGCG و ترکیبات ضد سرطانی باعث آپوپتوز و افزایش اثر فعالیت ضدسرطانی در موش‌های آزمایشگاهی شد و همچنین افزایش هم افزایی فعالیت ضدسرطانی در برابر رده‌های سلولی سرطانی انسان را نشان داد.»

چای سبز یک پیشگیری کننده از سرطان برای پیشگیری اولیه از سرطان است و کاتچین چای سبز در کنار داروهای ضد سرطان در پیشگیری از سرطان‌های بعدی نقش دارند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.