درخواست رئیس قوه قضاییه از رئیسی در مراسم تحلیف

غلامحسین محسنی اژه‌ای در مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ضمن گرامی‌ داشت یاد بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و شهید حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی مهندس اظهار کرد: برای همه جانبازان، آزادگان و خانواده‌هایشان آرزوی توفیق دارم. همچنین برای مریض‌ها شفای عاجل آرزوی می‌کنم. در روزهای پایانی پر خیر و برکت ماه ذی الحجه هستیم. از خداوند سبحان می‌خواهم که ما را مشمول تفضلات کند و آنچه در عید قربان و غدیر برای همه اولیا و اوصیا مقدر داشتند، برای ملت ما و همه حضار این جلسه مقدر کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به رور انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از مردم بصیر و زمان شناس تشکر می‌کنم که در ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ به پای صندوق رأی آمدند و بار دیگر برگ زرینی را بر تاریخ جمهوری اسلامی افزودند و با انتخاب فردی شایسته برای اجرای یک دوره چهار ساله تلاش کردند. از خداوند برای این مردم عزت را خواستارم.

وی همچنین ضمن تشکر از برگزار کنندگان انتخابات به تأمین امنیت انتخابات اشاره کرد و گفت: از همه کسانی که از ابتدای انقلاب در قوه مجریه حضور داشتند و صادقانه خدمت کردند، تشکر می‌کنم.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: مردم با انتخابشان قدرت و مسئولیت بزرگی بر دوش رئیس جمهوری می‌گذارند. رئیس جمهور طبق قانون اساسی عالی‌ترین مقام رسمی کشور بعد از مقام معظم رهبری است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه مجریه به جز در مواردی که به رهبری مربوط می‌شود را برعهده دارد. این قدرت قانون و مسئولیت امانتی است که به رئیس جمهور سپرده شده و رئیس جمهور امروز در پیشگاه قرآن و در خانه ملت در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس قوه قضاییه و شورای محترم نگهبان به خداوند قادر و متعال سوگند یاد می‌کند که خواستار مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی کشور باشد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: و سوگند یاد می‌کند که همه استعداد و صلاحیت خود را برای انجام مسئولیت خویش به کار گیرد و خود را وقف خدمت به مردم و اعطای کشور نماید. امیدوارم به فضل پرورگار و حول قوه الهی رئیس جمهور با کمک سایر قوا و کمک نخبگان و مردم در ایفای مسئولیت خود بیش از پیش موفق باشد و همانگونه که در روز تنفیذ مطرح کردند هرچه سریع‌تر در رفع مشکلات مردم، ایجاد اشتغال، کنترل بازار، کاهش نرخ تورم، رفع گرانی‌های افسارگسیخته و حمایت از تولید داخلی و سرمایه‌گذاری اقدام عاجل داشته باشند و همچنین در از بین بردن زمینه فساد، رانت، تبعیض و اصلاح ساختارهای پیچیده اداری اقدام کنند.

اژه‌ای ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور نسبت به اجرای همه اصول قانون اساسی به خصوص بندهای شانزده‌گانه اصل سوم قانون اساسی و اصولی که حقوق جامعه را تامین می‌کند اهتمام داشته باشند و اعلام می‌کنم قوه قضاییه برای کمک به دولت و گسترش عدل و عدالت و حمایت از حقوق مردم و آزادی‌های مشروع و مبارزه با فساد آمادگی لازم را دارد و کمک می‌کند.

وی در پایان اضافه کرد: در مبارزه با فساد در ساحت‌های مختلف جدی‌تر از پیش خواهد بود. در پایان توفیق همگان را از ایزد منان خواستارم و از خداوند علیم و حلیم مسئلت دارم که رهبر معظم انقلاب طول عمر بابرکت عنایت فرماید و سایه معظم له را تا ظهور ولیعصر(عج) مستدام بدارد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.