آغاز مراسم تحلیف با حضور روسای سه قوه

مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیدابراهیم رئیسی با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مقاماتی از کشورهای خارجی در ساختمان مجلس آغاز شد. مهمانان این مراسم یکی پس از دیگری وارد ساختمان پارلمان شدند.

این مراسم راس ساعت ۱۷ با نواختن زنگ مجلس آغاز شد. در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، نخست رئیس مجلس، سپس رئیس قوه قضاییه سخنرانی می کنند.

ادای سوگند رئیس‌جمهور در حضور رئیس قوه قضائیه بخش اصلی این مراسم خواهد بود که با امضای سوگندنامه از سوی رئیس جمهور و تحویل آن به دبیر شورای نگهبان همراه خواهد شد.

برای حضور میهمانان خارجی در این مراسم، همانند سایر مراسمات تحلیف برنامه‌ریزی‌های مرسوم از سوی مجلس شورای اسلامی انجام شد و از چند روز گذشته میهمانان عالی رتبه مراسم تحلیف سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهور یک به یک و با استقبال مسئولین، وارد کشور شدند.

طبق گفته سید نظام‌الدین موسوی، سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی، ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کرده‌اند. سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی این را هم گفته که از بین این مقامات ۱۰ رئیس کشور در تراز سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ نفر از وزرای دیگر کشورها، همچنین فرستاده ویژه و نواب روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و هیئت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

حواشی مراسم 

در ردیف اول صحن مجلس آیت الله جنتی و محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه همنشین هم هستند. میان حسن روحانی و رئیس قوه قضاییه نیز یک صندلی فاصله وجود دارد که به علت رعایت پروتکل های بهداشتی است.

خوش و بش مقامات خارجی با حسن روحانی در زمان ورود به صحن مجلس از حواشی جالب توجه بود.

حدادعادل هم در ردیف اول و نزدیک به حسن روحانی نشسته است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.