تصویر روز ناسا از تغذیه فضانوردان+عکس

به گفته فضانوردان حاضر در این ایستگاه، موفقیت هر مأموریت متکی به غذای فراوان، مغذی و لذت بخش است. تحقیقات فزاینده‌ای به دنبال افزایش راه‌های بهبود غذا با افزایش طول ماموریت‌های ایستگاه فضایی است. اعضای خدمه ایستگاه به کار بر روی دو تحقیق فعلی مرتبط با غذا ادامه می‌دهند و آن هم پرورش گیاه و سبزی در ایستگاه فضایی بین‌المللی است.

با تلاش‌های فضانوردان مأموریت و به‌ویژه باغبانی «مایکل هاپکینز» در فضا، خدمه‌ ایستگاه فضایی بین‌المللی در اریبهشت ماه موفق به پرورش گیاهان در حجم زیاد شدند و حتی به‌عنوان مواد تازه از آنها همراه غذا استفاده کردند.

«مایکل هاپکینز» (Michael Hopkins) فضانورد ناسا در مأموریت «اعزام ۶۴» (Expedition ۶۴) و فرمانده مأموریت کرو-۱ ناسا و اسپیس‌ایکس در طول مدت اقامت خود در ایستگاه فضایی ۴ آزمایش «سامانه‌ی تولید سبزیجات» یا «وجی» (Veggie) را پیش برد که برداشت از دو آزمایش آخر به‌تازگی و پس از ۱۳ آوریل (۲۴ فروردین) انجام شد.

تصویر زیر در حین برداشت گیاه از تأسیسات«سامانه‌ تولید سبزیجات»برای آزمایش  یک گیاه جدید که «Veg-۰۴A»  نام دارد و بخشی از یک سری آزمایشات غذای تازه  است، گرفته شده؛ این تحقیقات از بررسی‌های روانشناختی و ارزیابی خدمه در مورد طعم و جذابیت گیاهان رشد یافته در ایستگاه فضایی استفاده می‌کند. «Veg-۰۴A» رژیم فضانوردان را با سبزی سالاد تکمیل می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.