آغاز اولین پیاده‌روی فضایی سال ۲۰۲۱ تا ساعاتی دیگر

به گزارش ارث اسکای، دو فضانورد ناسا به نام‌های مایکل هاپکینز و ویکتور گلاور در حال آماده شدن برای انجام دو پیاده‌روی فضایی هستند که اولین راهپیمایی آنها امروز و برای اتمام نصب یک پلتفرم علمی اروپایی و تکمیل کار طولانی مدت ارتقای باتری انجام خواهد شد. دومین پیاده روی فضایی که در حال حاضر انجام آن برای یک فوریه برنامه‌ریزی شده است برای اتمام ماژول کلمبوس آژانس فضایی اروپا(ESA) و ارتقای دو بخش آن و آماده کردن خرپای سمت چپ ایستگاه فضایی برای ارتقای سیستم برق در آینده انجام خواهد شد. ناسا این عملیات را به صورت زنده پوشش خواهد داد و برنامه ناسا از ساعت ۵:۳۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(ساعت ۱۴ به وقت تهران) آغاز می‌شود. اما پیاده روی فضایی حدود ۷ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۵:۳۰ به وقت تهران) آغاز خواهد شد و حدود ۶ ساعت و نیم طول خواهد کشید.

"مایکل هاپکینز" و ویکتور گلاور" مهندسین پرواز ناسا هر دو پیاده روی فضایی که ۲۳۳ و ۲۳۴ امین پیاده روی فضایی است را انجام خواهند داد و طی آن به  پشتیبانی، نگهداری و به روزرسانی ایستگاه‌ فضایی خواهند پرداخت.

ناسا تمرکز پیاده روی فضایی را بر روی تکمیل جعبه آنتن برای پلتفرم بار علمی Bartolomeo در خارج از ماژول کلمبوس آژانس فضایی اروپا تعیین کرده است، اما این دو فضانورد علاوه بر این کار همچنین یک ترمینال(terminal) را نیز پیکربندی خواهند کرد که این کار امکان ایجاد ارتباطی با پهنای باند بالا به ایستگاه‌های زمینی اروپا فراهم خواهد کرد. پس از اتمام به روزرسانی‌ها در ماژول کلمبوس، هاپکینز و گلاور قلاب ثابت آویزان(grapple fixture bracket) را که در سمت چپ خرپا قرار دارد را برای آماده سازی سیستم برق در آینده، خواهند برداشت.

هاپکینز برای پیاده روی فضایی به عنوان فضانورد شماره یک تعیین شده و لباس فضایی او راه راه قرمز خواهد بود. گلاور نیز دومین فضانورد است که یک لباس فضایی که راه راه نیست بر تن خواهد داشت. این سومین و چهارمین راهپیمایی فضایی هاپکینز و اولین و دومین راهپیمایی فضایی گلاور خواهد بود.

در تصویر فوق نیز فضانوردان ناسا ویکتور گلاور(سمت چپ) و مایکل هاپکینز روی لباس فضایی ایالات متحده که خارج از ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند پوشید کار می‌کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.