بنابر اعلام دیلی‌میل، بیش از ۴۸ ساعت از بازگشت فضانوردان ناسا به زمین می‌گذرد.

در این ماموریت تاریخی که "دمو-۲" نام داشت، "داگلاس جی. هارلی"(Douglas G. Hurley) و "روبرت ال. بهنکن "(Robert L. Behnken)  در تاریخ ۳۰ ماه مه با استفاده از کپسول "دراگون" شرکت اسپیس ایکس به فضا اعزام  شدند و پس از گذراندن بیش از دو ماه در ایستگاه فضایی بین المللی، با موفقیت در خلیج مکزیک فرود آمدند.

این ماموریت به این جهت تاریخی و مهم بود که آمریکا توانست پس از بیش از ۱۰ سال، فضانوردان خود را از خاک خود به فضا اعزام کند.

هارلی و بهنکن در یک مصاحبه زنده راجع به تجربه فرود، اولین وعده غذایی و دوستی دیرینه خود به سوالات مختلف پاسخ دادند.

بهنکن گفت: هنگام جدا شدن از مدار که به آرامی صورت گرفت، ابرهای سفید از کنار پنجره فضاپیما در حال عبور بودند و حرکت کپسول در اتمسفر صدای شبیه به صدای حیوانات ایجاد می‌کرد.

هارلی با خوشحالی اظهار کرد که پس از ورود به زمین اولین غذایی که خوردند، پیتزا بود.

هارلی و بهنکن هر دو دوستان صمیمی هم هستند. هارلی در این ارتباط گفت: حین پرواز دراگون ما نباید چیزی می گفتیم. ولی یک تلپاتی میان ما وجود داشت.

بهنکن ادامه داد، همانطور که ما در حال پایین آمدن از اتمسفر بودیم، من شگفت‌زده شده بودم که چگونه این رویدادها با سرعت در حال انجام است.

وی افزود، ما زمان زیادی نداشتیم که برای یک مدت طولانی روی زمین تمرکز کنیم. اما راجع به سرعت حرکت احساس خوبی داشتیم.

این فضانورد ناسا اظهارد کرد، بدن من و هارلی با محیط وفق پیدا کرد.

یکی از سوالاتی که احتمالا ذهن بسیاری را مشغول کرده بود، این بود که پس از فرود در خلیج مکزیک، اولین وعده غذایی این فضانوردان در زمین چه بوده است؟

پس از فرود در آب، این فضانوردان به هلیکپوتر منتقل شدند تا به آمریکا برگردند. هر دو آن‌ها همان جا در هلیکوپتر پیتزا خوردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.