همتی: برخوردهایی چون گشت ارشاد را باید تغییر دهیم / نباید استرس را به جوانان منتقل کنیم

عبدالناصر همتی در پاسخ به پرسشی درباره برنامه هایش برای تحکیم بنیان خانواده گفت: 

من در شعار انتخاباتی ام گفته ام، هدف ما تعامل از خانه تا جهان است. الان یک مشکلی که خانواده های ما دارند، گسستگی فرهنگی است. بچه های دهه ۷۰، ۸۰ و ۹۰ آنگونه که ما فکر می کنیم و اصرار داریم زندگی کنند را قبول ندارند. ما باید در خانه رابطه متقابل و دیالوگ محور داشته باشیم تا در جامعه نیز در این زمینه به مشکل نخوریم.

جوانان اصلا نمی توانند شرایط امروز جامعه را تحمل کنند، آقای قاضی زاده می گویند چرا همه ما را جمع می بندید؟ چون همه شما پنج نفر یک تفکر دارید. چرا باید فضا را برای جوانان تنگ کنیم و شرایط را سخت کنیم که از کشور بروند. الان برای تفریح جوانان چه برنامه ای دارید؟ من جزو فرماندهان خنثی سازی تحریم بودم که آقای رئیسی گفتند، من معتقدم با این روند پیش برویم جوانان شغل پیدا نخواهند کرد و آزادی اجتماعی خود را از دست می دهند. درباره زنان صحبت شد، تا چه اندازه برایشان محدودیت ایجاد کردیم در حالیکه ۵۰ درصد جمعیت را تشکیل می دهند. 

به من اعتراض کردند چرا گفتید به زنان برای حجاب پیامک نزنند؟ ما نباید استرس را به جوانان منتقل کنیم. ما برخوردهایی چون گشت ارشاد را باید تغییر دهیم. من در کابینه ام حداقل پنج زن خواهم داشت و تبعیض جنسیتی در محیط کار و اشتغال را برخواهم داشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.