عادت‌های غذایی نادرست که باعث مرگ زودرس می‌شود

خوردن غذاهای فرآوری شده یکی از عادت‌های بد غذایی است که می‌تواند تأثیر خطرناکی بر سلامتی و عمر انسان بگذارد.متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای سلامتی و طول عمر باید به غذاهای سالم توجه کنید و از مصرف غذاهای فرآوری شده خودداری کنید.

گوشت‌های فرآوری شده

بررسی اخیر در مورد مصرف گوشت قرمز که بر روی بیش از ۱.۵ میلیون نفر انجام شده، نشان داد که مصرف منظم گوشت فرآوری شده با افزایش خطر بیماری‌های قلبی و سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ و مرگ زودرس همراه است.

۴ عادت غذایی نادرست که باعث مرگ زودرس می‌شود

غذاهای سرخ شده

محققان همچنین غذاهای سرخ شده را با دیابت نوع ۲ و مشکلات قلبی مرتبط دانسته اند. مطالعات جدید نشان داده است که خوردن روزانه غذاهای سرخ شده می‌تواند باعث مرگ زودرس شود.

۴ عادت غذایی نادرست که باعث مرگ زودرس می‌شود

قندهای اضافه شده

یک مطالعه منتشر شده در مجله Mayo Clinic Proceedings نشان داده است که کاهش مصرف قندهای اضافه شده باعث کاهش دیابت و  مرگ زودرس می‌شود. کاهش مصرف مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که حاوی قندهای اضافی هستند یکی از موثرترین راهکارها برای اطمینان از سلامتی فرد است.

۴ عادت غذایی نادرست که باعث مرگ زودرس می‌شود

خطر الکل

مصرف الکل با برخی از انواع سرطان مانند سرطان مری ارتباط دارد. نوشیدن بیش از حد مواد غذایی علاوه بر بیماری قلبی عروقی و آسیب به عضلات قلب منجر به نارسایی قلبی، بیماری کبدی، سکته مغزی و آسیب مغزی نیز می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.